آیرال خبر: رئیس انجمن تولیدکنندگان لبنیات استان آذربایجان شرقی گفت: از 52 واحد تولیدی لبنیات استان 33 واحد تعطیل بوده و 16 واحد بقیه با ظرفیت یک سوم فعالیت می کنند.

به گزارش آیرال خبر، محرمعلی کریمی در نشست صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی شهرستان بناب با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: محصولات لبنی در هر سه وعده غذایی بر سر سفره های مردم قرار دارد اما متاسفانه توجهی به این صنعت نمی شود.

وی افزود: باید قبول کنیم واحدهای تولید محصولات لبنی استان نفس های آخر را می کشند و دامداران و کشاورزان در حال نابودی هستند.

کریمی با بیان اینکه هم اکنون فقط 10 درصد دامداری ها صنعتی هستند گفت: دامداران قدرت خرید نهاده های دامی را ندارند و بانک ها نیز با نرخ سودهای بسیار بالا پشت آنها را خالی کرده اند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات لبنی آذربایجان شرقی تاکید کرد: فعالان تولید محصولات لبنی هم مثل سایر صنعتگران و تولیدکنندگان در خط مقدم جهاد هستند و مانند نوجوان 13 ساله زیر تانک می روند و فداکاری می کنند.

محرمعلی کریمی تصریح کرد: هم اکنون مصرف شیر یارانه ما به 60 کیلوگرم در سال کاهش یافته و از طرفی بهانه روغن پالم بازارهای جهانی را از دست تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات لبنی گرفته و ترکیه جایگزین ما شده است.

اقتصادی 10/10/1394

کد خبر ۱۱۰۴۲7

کد خبرنگار ۱۲۲۵

انتهای پیام

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.