آیرال خبر،سعید حاجی‌زاده، در جلسه شورای راهبردی فرهنگی ویژه «تبریز، پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018»، با اشاره به اهمیت این انتخاب، اظهار داشت: با توجه به اهمیتی که موضوع انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری در سال 2018 دارد، باید تمام برنامه‌ریزی‌ها نیز در این مسیر صورت گیرد.

به گزارش آیرال خبر،وی با تاکید بر نقش شهرداری تبریز در معرفی تبریز به جهان، تصریح کرد: من اعتقاد دارم که مسئولیت مدیریتی آقای شهردار در اطلس کشورهای اسلامی، زمینه‌ساز این انتخاب شده است و جا دارد از ایشان به خاطر تلاش بی‌وقفه در شناساندن تبریز، قدردانی کنم.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز، در ادامه به ارائه برخی راهکارها پرداخت و افزود: مدت زمانی که در اختیار داریم، کوتاه است و به نظر می‌رسد در این فاصله، برنامه‌های نرم‌افزاری بیشتر و بهتر تاثیر داشته باشند؛ بر این اساس، استفاده از برنامه‌های نرم افزاری در کنار برنامه‌های سخت‌افزاری نتیجه‌ای به مراتب زودبازده خواهد داشت.

حاجی‌زاده، ادامه داد: همچنین، در دو سالی که پیش‌رو داریم، باید از ظرفیت‌های موجود بهره برده و جایگاه تبریز به عنوان اولین پایتخت تشیع را مطرح کنیم و در این راه، فقط به تبلیغات ملی و محدود به گردشگری اسلامی، بسنده نکنیم؛ بلکه این فرصت را مغتنم شمرده، تبریز را به صورت بین‌المللی معرفی کنیم.

وی با عنوان اینکه دولت نیز بخشی از کارها را برعهده بگیرد، گفت: یکی دیگر از اهداف ما، باید بر این محور باشد که تعامل و همکاری دولت در اجرای برنامه‌ها را جلب کنیم و بدین ترتیب، به این انتخاب وجهه‌ای ملی ببخشیم.

حاجی‌زاده، برنامه‌های شهرداری تبریز در بعد سخت‌افزاری را بسیار کارآمد توصیف کرد و متذکر شد: مشارکت شهروندان، یکی از ابعاد توسعه گردشگری است و ما باید برای این حوزه نیز، برنامه‌ریزی کافی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز، فضاهای مجازی، گردشگری ورزشی و شناخت موقعیت‌های زمانی تبریز برای گردشگری را، از دیگر نکاتی دانست که نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

فرهنگی 94/10/21

کدخبر110443

خبرنگار125

انتهای پیام /

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.