آیرال خبر، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در نخستین همایش ملی راهکارهای توسعه پایدار منطقه باسمنج اظهار داشت: در همه کارها تلاش ما این است که دیدگاه‌های متخصصان امور را لحاظ کنیم و هیچ کاری بدون پیوست علمی انجام نشود.

به گزارش آیرال خبر ، در طول سال‌های گذشته باسمنج در کنار تبریز نقش داشته و علاقه‌مندیم نقش جدیدی را در کنار این کلانشهر به شهر باسمنج بدهیم.

آیرال خبر،استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: نمی‌خواهیم منتظر شویم که باسمنج در کنار تبریز هضم و حل شود بلکه برای باسمنج جایگاه ویژه و علمی جدیدی در تکمیل نیازهای شهر تبریز و اثر متقابل تبریز در توسعه باسمنج قائل هستیم.

این مسئول یادآور شد: باید تعریف شود در طول برنامه‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت و میان‌مدت برای باسمنج چه اقداماتی باید انجام شود تا ما وظایف خود را در قبال ظرفیت‌های این شهر انجام داده باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: انتظار داریم بهترین راهکارهای توسعه این شهر و شهر خاوران و منطقه 9 تبریز در این جلسه تعیین و تعریف شود و باید بدانیم برای چند سال آینده و افق 20 سال آینده چه کارهایی را برای این شهرها باید انجام دهیم.

وی متذکر شد: باسمنج یک منطقه گردشگری است و بیشترین خرید و فروش غیرمجاز زمین در این منطقه رخ می‌دهد؛ لکن تقابل فیزیکی تا حدی می‌تواند پیشگیری کند و همیشه فرصت انجام تخلف متخلفان وجود داشته و ریشه این هرج و مرج در ساخت و ساز منطقه باسمنج و دره لیقوان، نبودن یک برنامه علمی منسجم و مدون است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: ما سند تدبیر و توسعه استان آذربایجان‌شرقی را تدوین کرده‌ایم ولی در هسته‌های کلیدی این سند فقط به شکلی کلی یکی از مناطق مستعد گردشگری شهر باسمنج لحاظ شده و فراتر از این اقدامی برای توسعه این منطقه انجام نشده‌است.

این مسئول ابراز داشت: تقاضا داریم گروه‌هایی در سازمان نظام مهندسی و دانشکده معماری دانشگاه تبریز، طرح‌های لازم برای توسعه پایدار باسمنج را ارائه دهند و ما هم آماده‌ایم از طریق شهرداری باسمنج ارائه کار دهیم و اگر حرفه‌های سنتی مردم را به خدمات صنعتی جدید شیفت دهیم باید در قالب یک پکیج جدید ارائه شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم ارائه سند توسعه پایدار منطقه باسمنج که وظایف هر کدام از دستگاه‌های مرتبط مشخص شود، تاکید و اضافه کرد: اجرای نسخه عملیاتی این سند توسعه را بر خود فرض و وظیفه می‌دانیم و برای تحقق آن متعهد می‌شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه منطقه خاوران باسمنج یکی از معدود فرصت‌های نفس کشیدن کلانشهر تبریز و توسعه پایدار آن است، افزود: اگر بنا باشد رها کنیم تا زمان منطقه را مدیریت کند و افرادی که تنها به دنبال منافع شخصی هستند در منطقه جولان دهند فرصت‌های باقی‌مانده هم فوت خواهد شد.

اجتماعی 94/12/13

کدخبر110707

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.