آیرال خبر،استاندار آذربایجان‌شرقی صبح امروز به همراه تعدادی از کارگران تلاشگر شهر تبریز در مسجد انگجی رای خود را به صندوق اخذ رای انداخت.

آیرال خبر،اسماعیل جبارزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته کارگر، 10 اردیبهشت ماه را تجلی همبستگی برای تحقق اقتصادمقاومتی معرفی کرد.

وی با اشاره به همزمانی روز برگزاری مرحله دوم انتخابات با هفته کارگر، بر عزم راسخ تمام دست‌اندرکاران حوزه کار و تولید برای تحقق اقتصادمقاومتی تاکید کرد.

به گفته استاندار آذربایجان شرقی آرای مردم نقش غیرقابل انکاری در تعیین سرنوشت کشور دارد و نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی زنده است و با قوت و قدرت بیشتری مسیر پرافتخار خود را ادامه می‌دهد به همین جهت مردم ما همانند دور اول انتخابات حماسه سازان این روز محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان شرقی گفت: از ساعات اولیه آغاز رای گیری در استان همزمان با دیگر حوزه‌هایی که انتخابات آنها به دور دوم رسیده، شاهد حضور اقشار مختلف برای مشارکت در این حماسه ملی بوده‌ایم و با توجه به حضور زود هنگام مردم، انتظار می‌رود این روند تا ساعات انتهایی اخذ رای ادامه داشته باشد.

جبارزاده از آمادگی کامل تمام عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل تاکید کرد و از عموم مردم دعوت کرد از همین ساعات ابتدایی آغاز رای گیری در حوزه‌های اخذ رای حضور یابند.

وی افزود: در انتخابات هفتم اسفند 10 نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس با کسب اکثریت آرا به مجلس راه یافتند و تکلیف 9 کرسی باقیمانده استان در مجلس در انتخابات امروز مشخص می‌شود.

جبارزاده با دعوت از همه حائزان شرایط رای دادن در مرحله دوم انتخابات مجلس برای شرکت در انتخابات، گفت: ان‌شاءالله مردم همانند مرحله اول در انتخابات امروز نیز حضور حداکثری داشته باشند و کار ناقص خود را در مرحله اول تکمیل کنند.

وی گفت: امیدوارم همه کسانی که در مرحله اول انتخابات شرکت کرده بودند در این مرحله نیز پای صندوق‌های رای حضور یابند و کسانی هم که موفق به شرکت در مرحله اول نشده بودند قطعا حضور آنها می‌تواند در این مرحله کارساز باشد، چرا که هرچه‌قدر نمایندگان با رای بیشتری به مجلس بروند پشتوانه مردمی مجلس قوی خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات، اثرات بین‌المللی هم دارد، افزود: نظام جمهوری اسلامی تا زمانی که در مسیر حق‌طلبی و دفاع از مظلومان است طبیعتا با استکبار جهانی و ابرقدرت‌ها طرف است و حضور مردم می‌تواند حامی نظام و اهداف والای شهدای عزیز و ادامه راه آنها باشد.

جبارزاده با بیان اینکه رمز عملیات ما در این انتخابات، ناظر دانستن خدا در همه امور بود، افزود: هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات در استان با برادری و صمیمیت برای یک هدف مشترک که همان اعتلای نظام و حفظ خون پاک شهدا بود تلاش کردند.

وی با بیان اینکه اجرای انتخابات بر عهده خود مردم است و مجری و ناظر اصلی انتخابات مردم هستند، افزود: هیات‌های اجرایی و نظارت از بین معتمدین مردم انتخاب می‌شوند و مردم مطمئن باشند که مجریان انتخابات حفاظت از آرای آنها را که در واقع حق‌الناس است تکلیف خود می‌دانند.

جبارزاده با تاکید بر اینکه انتخاب مردم باید برای همه قابل احترام باشد، افزود: در نظام اسلامی، پست و مقام برای خدمت به مردم است و همه در این راستا تلاش می‌کنیم، بنابراین از فردای انتخابات رقابت‌ها تمام شده و دوران رفاقت و رقابت برای خدمت به مردم آغاز می‌شود.

مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز (جمعه) همزمان در 6 حوزه انتخابیه و 1855 شعبه اخذ رای در استان آذربایجان شرقی آغاز شد.

در این مرحله از انتخابات قریب به یک میون و 700 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان هستند که تا ساعت 18 امروز می‌توانند با مراجعه به شعب اخذ رای، آرای خود را به صندوق بریزند.

بیش از 30 هزار نفر شامل عوامل هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی، اعضای شعب اخذ رای، نمایندگان فرمانداران، محافظان و نیروهای انتظامی، کاربران رایانه و اعضای ستادهای انتخابات شهرستان‌ها انتخابات امروز را در استان برگزار می‌کنند.

سیاسی 95/1/10

کدخبر110748

خببرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.