آیرال خبر،سعید شبستری اظهار داشت: متاسفانه قوانین محکم و منسجمی در خصوص نحوه استفاده کاندیداها از فضای مجازی وجود ندارد و برخی از کاندیداها و طرفداران آنها از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش آیرال خبر،وی با انتقاد از رواج فضای تخریب در ساعات نزدیک به انتخابات، گفت: امیدواریم طرفداران کاندیداها و گروه‌های سیاسی با رعایت اخلاق برای حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای تلاش کنند.

شبستری در عین حال اظهار کرد: البته تا این لحظه شکایتی در خصوص تخلفات در فضای مجازی به دست ما نرسیده است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به قانون تبلیغات انتخابات مجلس، از تخلف برخی از کاندیداها در مهلت قانونی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: چاپ و نصب پوستر در اندازه‌های نامتعارف و بسیار بزرگتر از قطع قانونی و نصب بنر در محل‌های غیرمجاز بیشترین تخلف تبلیغاتی از سوی کاندیداها بوده است.

وی با اشاره به تذکرهای کتبی و شفاهی به کاندیداهای متخلف، گفت: بعد از جمع‌آوری مستندات مورد نیاز، این تخلفات به ستاد انتخابات کشور و ستاد پیشگیری از جرایم قوه قضائیه ارسال شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان با تاکید بر جمع‌آوری اقلام تبلیغاتی غیرقانونی، ادامه داد: به محض دریافت گزارش در خصوص این قبیل تخلفات اقدام به جمع آوری اقلام غیرقانونی کرده ایم.

شبستری خاطرنشان کرد: بهترین قاضی برای تجزیه و تحلیل رفتار کاندیداها خود مردم هستند و برای همه جای سوال است که کسانی که از قانون تخطی می‌کنند چطور می‌خواهند قانون بنویسند.

سیاسی 95/1/10

کدخبر110747

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.