آیرال خبر،دومین نشست سراسری “بازخوانی گفتمان امام و رهبری و تبیین آرمانها و ارزشهای انقلاب” ، روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور شماری از شخصیت های فرهنگی و انقلابی ، اعضای شوراهای استانی، برخی از مقامات و مسئولین دولت قبل و همچنین دکتر محمود احمدی نژاد رئیس دولتهای نهم و دهم برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل میدان۷۲ بپ مردم دومین نشست سراسری “بازخوانی گفتمان امام و رهبری و تبیین آرمانها و ارزشهای انقلاب” ، روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور شماری از شخصیت های فرهنگی و انقلابی ، اعضای شوراهای استانی، برخی از مقامات و مسئولین دولت قبل و همچنین دکتر محمود احمدی نژاد رئیس دولتهای نهم و دهم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیت الله قائم مقامی از اساتید اخلاق طی سخنانی به لزوم احیاء ارزشهای اخلاقی در جامعه و همچنین تاکیدات امام راحل بر این موضوع پرداخت.
سپس جمعی از نمایندگان شوراهای استانی به طور جداگانه گزارشی از عملکرد شوراهای استانی در زمینه تبیین اندیشه های امام راحل را تبیین کردند.
پس از آن دکتر محمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه گزارشی از دوران مسئولیت خود و همچنین لزوم تحقق مطالبات امام و رهبری در عرصه اجرایی پرداخت و تاکید کرد که ارائه خدمات فرهنگی و تسهیلات در دولت دهم محدود به قشر خاصی از هنرمندان نبود و تمامی هنرمندان در سراسر کشور و تمامی استان ها مورد حمایت دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داشتند.
همچنین دکتر دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فن آوری در دولت دهم نیز، به ارائه آمار شاخص های توسعه علمی و رشد کشور در زمینه فن آوری در دولت نهم و دهم پرداخت و یکی از جدی ترین مطالبات رهبری را افزایش سرعت تولید علم در تمامی حوزه های علمی و فن آوری برشمرد. سپس دکتر معتضد، کارشناس مسائل تاریخی، به برخی قراردادهای ننگین در زمان حکومت های گذشته اشاره کرد و عدم اعتماد به بیگانه و زیربار استعمار نرفتن را از مهم ترین ویژگی های انقلاب اسلامی برشمرد.
در ادامه برنامه، دکتر نسرین سلطانخواه معاون علم و فن آوری در دولت سابق، به ضرورت توسعه علم و رشد مجامع دانشگاهی در دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت.
پس از آن آیت الله “الهی” از اساتید اخلاق و از شاگردان حضرات آیات بهجت و خوشوقت به سخنرانی پرداخت و طی آن ضرورت توجه به امور اصلی دینی و معنوی و نپرداختن به حواشی غیرضروری در جامعه را مورد تاکید قرار داد.
سپس حمید بقایی رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی به ارائه گزارشی از ثبت آثار تاریخی و دیگر خدمات دولت های نهم و دهم در زمینه میراث فرهنگی پرداخت و علی اکبر جوانفکر نیز بر لزوم رعایت اخلاق در فضای رسانه ای و توجه به شاخص های مد نظر گفتمان امام و رهبری در فضای سیاسی و رسانه ای تاکیدکرد.
در پایان این نشست نیز دکتر احمدی نژاد طی سخنانی با اشاره به شاخص های فرهنگی و عقیدتی در گفتمان امام، به بازخوانی مفهوم استکبار در قرآن کریم و کلام امام راحل پرداخت و لزوم توجه بیشتر به حوزه فرهنگ برای جاری ساختن گفتمان امام را خاطر نشان کرد.
گفتنی است در این نشست، تنی چند از مقامات و شخصیت های فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی در دولت قبل از جمله دکتر زاهدی، وزیر علوم دولت نهم، دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت دکتر نیکزاد وزیر راه و شهرسازی ، دکتر خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی ، مرادی معاون برنامه ریزی دولت سابق و جمعی از فعالین فرهنگی و دینی از سراسر کشور نیز حضور داشتند.

سیاسی 95/2/30

کدخبر110767

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.