آیرال خبر،غلامرضا شریفی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال 1387 شمسی، اظهار داشت: همزمان با واریز سهم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، یک درصد مربوط به بخش سلامت نیز آخر هر ماه واریز می‌شود.

به گزارش آیرال خبروی گفت: بر اساس اختیارات حاصل از مقررات ماده 18 قانون مالیات بر ارزش افزوده، فعالان اقتصادی عرضه‌کننده کالا و ارائه‌دهنده خدمات مشمول مرحله هفتم ثبت‌نام نظام مالیات بر ارزش افزوده به منظور آموزش و اجرای مقررات موضوع این قانون فراخوان شده‌اند.

شریفی افزود: اشخاص حقوقی که بعد از تاریخ اجرای فراخوان نیز ایجاد، تأسیس و به ثبت می‌رسند یا شروع به انجام فعالیت می‌کنند در صورت فعالیت با هر حجم از فروش و یا درآمد حاصل از کالا و خدمت از نخستین دوره مالیاتی بعد از شروع فعالیت مشمول اجرای این قانون هستند.

وی در خصوص نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده محصولات کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان گفت: با توجه به اعتراض‌ها مبنی بر دریافت‌های متفاوت مالیاتی، این موضوع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

شریفی با اشاره به اینکه سلامت اداری اصل نخست سازمان امور مالیاتی و پیش شرط اعتمادآفرینی در جامعه است، افزود: بر اساس ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده، اشخاص حقوقی که در زمینه عرضه کالا و ارائه خدمات معاف هستند، الزامی به ثبت‌نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده ندارند.

وی افزود: مودیان در صورت نیاز به آموزش قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده، می توانند از طریق سامانه WWW.EVAT.IR یا مراجعه حضوری به ادارات کل امور مالیاتی استان و شهرستان ذیربط برای آموزش ثبت‌نام کنند، تا اقدام لازم برای آموزش آنها به صورت رایگان صورت گیرد.

اجتماعی 95/8/23

کدخبر110857

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.