سرمربی تراکتورسازی می‌گوید چمدان هایش آماده است!
به گزارش آیرال خبر، محمد تقوی در نشست خبری پیش از دیدار تراکتورسازی مقابل سپیدرود رشت، اظهار کرد: سپیدرود در انتهای جدول قرا دارد و به نظر بازی راحتی با این تیم داریم اما این گونه نیست. سپیدرود همانند تراکتورسازی تیم ریشه‌داری است و هرچند سابقه کمی در لیگ برتر دارد اما تیم ریشه داری است و علی کریمی یکی از نوابغ فوتبال را روی نیمکت دارد.

سرمربی تراکتورسازی گفت: یکی از مهم‌ترین اعتقادات من بعد از آمدن به تراکتورسازی این بود که نباید صرفا به فکر کسب امتیاز باشیم. ما نقطه ضعف‌هایی داریم ولی شخصا تفاوتی میان سپیدرود و تیم‌های دیگر قائل نیستم و باید در هر بازی تفکرات خودمان را به تیم حریف دیکته کنیم. فلسفه فوتبالی من این است که سعی می‌کنم به فکر تاکتیک خودمان باشیم و در بازی اسیر تاکتیک تیم حریف نشویم. من مربی ریسک پذیری هستم. سعی می‌کنم در همه بازی‌ها فوتبال تهاجمی ارائه دهیم. این طور نیست که فقط به دنبال تخریب تاکتیک تیم حریف باشیم و از تاکتیک خودمان غافل شویم

سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید در اول فصل شاید خودتان هم انتظار نداشتین که سرمربی تیم پرهواداری چون تراکتورسازی شوید و بازی فردا برای تیم سپیدرود و شخص تقوی می تواند بازی مرگ و زندگی باشد، گفت: فوتبال برای من مرگ و زندگی نیست،
تقوی ادامه داد: چمدان من آماده است. هر مربی انتظار دارد که یک روز سرمربی شود و همچنین آماده کنار رفتن از تیمش باشد و این یک تفکر حرفه ای است
وی افزود: بازیکنانم از انتخاب نشدن سرمربی تیم سردرگم نیستند چراکه شاید برای مردم و رسانه ها مشخص نیست ولی بازیکنانم می دانند که سرمربی تیمشان کیست! خوشحالم بازیکنان بزرگ تراکتورسازی و سه کاپیتان تیم ملی زیر نظر من کار می‌کنند. مهم‌ترین موضوعی که به آن فکر می‌کنم حفظ سلسله مراتب در تیم است. بازیکنان می‌دانند مسئولیت تیم بر عهده من است.
او یادآور شد: من هم با شما موافق هستم که بالانس موردنظر در تیم ما حاکم نیست و سعی می‌کنیم آن را حکم فرما کنیم و مقابل حریفان ضربه پذیر نباشیم.

تقوی خاطرنشان کرد: من به فکر بازگشت به ایران نبودم. دوست داشتم بیایم اما شرایط فراهم نبود. از طریق آقای زنوزی شرایط فراهم شد. دوست داشتم به ایران بیایم و کنار مربی بزرگی مثل توشاک درس یاد بگیرم.

سرمربی تراکتروسازی اظهار کرد: معتقدم که باید تغییراتی در تیم ایجاد کنیم. همه از تراکتورسازی انتظار قهرمانی دارند. انتظار من از تراکتورسازی بلند پروازانه است. حداقل به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستم. برای رسیدن به این هدف باید از هر دو بازی چهار امتیاز کسب کنیم. از نظر فنی در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم.

وی درباره شرایط تیمش در پایان فصل افزود: استراتژی من این است که حداقل در نیم فصل در بین پنج تیم برتر لیگ باشیم. اگر در نیم فصل بین سه تیم باشیم می‌توانیم حتی (!) برای قهرمانی تلاش کنیم. در نیم‌فصل باید تیم را تقویت کنیم. من تصمیم گیرنده نیستم اما استراتژی باشگاه این است که تراکتور در سه سال آینده در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

تقوی در پاسخ به سوال خبرنگاری که چه تدابیری که برای مقابله با دفاع اتوبوسی احتمالی سپیدرود اندیشیده است، گفت: اطمینان دارم مهاجمانم می‌توانند هر دفاعی را باز کنند.
سرمربی تراکتور سازی از احتمال غیبت علیرضا نقی‌زاده در بازی پیش‌روی تیمش خبر داد و گفت که در سه ساعت آینده وضعیت این بازیکن معلوم می‌شود.

او همچنین درباره تغییر مربی دروازه‌بان‌های تیم و عملکرد ضعیف محسن فروزان اظهار کرد: فروزان پاشنه آشیل تیم‌مان نیست. فروزان نمی‌تواند همه توپ ها را مهار کند و دروازه‌بان هم باید گل بخورد. فروزان کار خودش را خوب انجام می‌دهد. البته ما دو دروازه‌بان جوان داریم که رقیب فروزان هستند. او باید مراقب باشد چرا که مهدی محمدی و حیدری، دروازه‌بانان خوبی هستند که می‌توانند جایگزین او شوند. معتقدم محمدی یکی از دروازه‌بان‌های آینده‌دار ایران خواهد بود که پیراهن تیم ملی را هم می تواند بر تن کند.

تقوی در پایان با بیان این که باید بازی‌سازی در تیمش از خط دفاعی شروع شود، گفت: از عملکرد شاگردانم چندان راضی نیستم و باید روی این موضوع کار کنیم تا به توانایی لازم برسیم و بازیسازی را از خط دفاعی شروع کنیم.
گفتنی است که علی کریمی به دلیل سفر زمینی از رشت به تبریز نتوانست در نشست خبری شرکت کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.