آیرال خبر- هفته چهاردهم برای فوتبال آذربایجان هفته‌ای توام با تلخی و شیرینی بود که نتایج عکسی به همراه داشت؛ هر دو نماینده استان در این هفته دیدارهای سختی را برابر رقبای صدر جدولی برگزار کردند که طی آن، ماشین‌سازی در خانه خود با یک گل برابر پرسپولیس شکست خورد و در دیگر بازی تراکتورسازی خارج از تبریز پارس جنوبی را در زمین خود زمین‌گیر کرده و با نتیجه مشابه به پیروزی دست یافت. با نتایج رقم خورده در این دو بازی، سرخ‌پوشان فوتبال آذربایجان عنوان سومی خود را در جدول حفظ کرد اما ماشین‌سازی با یک پله نزول در جایگاه یازدهم ایستاد. پس از پایان این مسابقات و طبق روال هفته‌های گذشته، کارشناسان به بررسی و آنالیز دیدارهای برگزار شده پرداخته و اسامی بازیکنان تیم منتخب هفته اعلام شد.

در یکی از این گزینش‌ها که توسط سایت «ورزش سه» انجام گرفت، مسعود شجاعی، کاپیتان تراکتورسازی جزو ۱۱ بازیکن برتر انتخاب شد که در علت این امر آمده است: مسعود شجاعی یک بار دیگر با ارائه یک بازی درخشان در ترکیب تراکتور شایستگی‌هایش را در زمین ثابت کرد. او در تیم محمد تقوی با وجود مهره‌های بیشماری که در  تیم وجود دارد یک همه کاره محسوب می‌شود. شجاعی حتی می‌توانست در نیمه نخست زننده گل اول بازی لقب بگیرد که ضربه والی او را رحمان احمدی به کرنر فرستاد. کاپیتان ملی‌پوش تراکتورسازی با تجربه زیادی که دارد نیازی به دوندگی چندانی ندارد و با جای گیری‌های مناسب خود به نوعی رابط خط دفاع و حمله تیمش است. او در این دیدار وظیفه ای که بر روی دوشش بود را به بهترین نحو ممکن انجام داد و در پیروزی با ارزش تراکتور برابر پارس جنوبی نقش ویژه‌ای را ایفا کرد.

در مورد کاپیتان ملی‌ تراکتوری‌ها باید به تحلیل آماری «متریکا» هم اشاره کرد. این رسانه در مورد شجاعی با انتشار مطلبی آورده است: در جریان بازی پارس جنوبی – تراکتور، گزارشگر شهر جم این مسأله را مطرح کرد که مسعود شجاعی، یکی از بازیکنان ضعیف تیمش در طول فصل از نظر نبردهای تن به تن بوده. مسأله‌ای که فاصله زیادی با واقعیت دارد. براساس آمار، مسعود شجاعی با ۶٫۵ نبرد موفق در هر بازی، دومین بازیکن برتر تراکتور در نبردهای تن به تن در کل فصل بوده. بازیکن اول، محمدرضا مهدی‌زاده است (۶٫۶). امیدواریم گزارشگران و کارشناسان کشورمان، دقت بیشتری را سرلوحه تحلیل‌های خود قرار دهند. دیگر مانند گذشته، نمی‌توان از واقعیت‌های آماری فوتبال ایران فرار کرد.

همچنین در دیگر ارزیابی صورت گرفته از منظر کارشناسان که توسط «خبرگزاری تسنیم» منتشر شد، سه تراکتوری در جمع بهترین‌های هفته چهاردهم قرار گرفتند که مسعود شجاعی پای ثابت این دو گزینش بوده و محمد طیبی و مهدی مهدی‌پور، دو هم‌تیمی وی نیز جزو چهره‌های شاخص هفته جای گرفتند. در مورد دو بازیکن برتر دیگر تراکتور در این هفته نیز باید گفت، طیبی در بازی دیروز استحکام‌دهنده خط دفاعی تیمش بود و بازی محکمی را برابر تیم سابقش به نمایش گذاشت که به دنبال این عملکرد غیرتمندانه از جانب هواداران میزبان با شعار “طیبی بی‌غیرت” هم خطاب شد! درخشش این مدافع باتجربه در کنار سایر یارانش باعث شد تا تراکتور دومین کلین‌شیت متوالی خود را به ثبت برساند. همچنین مهدی‌پور، هافبک سرباز تراکتورسازان که زننده گل ۳ امتیازی و پیروزی‌بخش این تیم بود، با وجود اینکه در هفته‌های ابتدایی لیگ روی نیمکت قرار داشت اما در ادامه از فرصت‌های بدست آمده توانست بهترین بهره را برده و خود را به کادر فنی تحمیل کند و حالا چند بازی است که به عنوان یکی از نفرات ثابت تیمش در میدان حاضر می‌شود. بی‌شک طراح خط میانی تراکتور با گل خود در برد تیمش تأثیر بسزایی داشت.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.