آیرال خبر- امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که نهم دی ماه روز اثبات نقش بی بدیل رهبری در خنثی سازی توطئه دشمنان و تقویت پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب بود، گفت: در نهم دی ماه مردم از انقلاب و کشور خود با بصیرت و ولایت مداری در برابر توطئه‌های دشمنان جمهوری اسلامی حراست کردند.

به گزارش آیرال خبر، سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به نهم دی ماه روز بصیرت امت و ولایت، تصریح کرد: فتنه گران در دوران فتنه به ارزش‌های دینی هجمه وارد کردند، عاشورای ۸۸ نشان داد که جریانات دین ستیز همواره در کمین هستند تا ارزش‌های دینی و اعتقادات مردم را از بین ببرند، ولی در هشت دی مردم تبریز با حضور نماینده ولی فقیه وقت آیت الله مجتهد شبستری، با بصیرت به وظیفه‌ی دینی خود عمل کردند.
وی با اشاره به پیامدهای منفی در جریان فتنه، یادآور شد: در پی این فتنه فشارها و تشدید تحریم‌ها بر علیه ایران اسلامی افزایش یافت، آمریکا تصور می‌کرد که فرصت برای بازگشت به راهبرد اصلی یعنی براندازی نظام فرا رسیده است، اما در تحقق این امر ناتوان ماند.  ۸ مرداد ۸۸ نیز تحریم شرکت‌های صادر کننده‌ی بنزین به جمهوری اسلامی تصویب شد و مطالبات دشمن در سایه‌ی این فتنه افزایش یافت، ۲۰ خرداد در حالی که مردم به انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شدند، شاهد عقب نشینی‌ غربی‌ها شدیم ./div>

وی ادامه داد: جریان فتنه باعث افزایش فشارها و صدور قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه ایران شد و فشارها در حوزه هسته‌ای و امید دشمن برای براندازی نظام افزایش یافت.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: اکنون نیز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مردم غیور برای برگزاری مراسم چهل سالگی انقلاب آماده می‌شوند تا بر دهان دشمنانی که برای چهل سالگی و براندازی انقلاب نقشه کشیدند، مشتی محکم بزنند.
وی تاکید کرد: همه مردم و مسئولان باید هوشیار باشند، نباید به گونه‌ای عمل کنیم‌ که دشمن از آن سو استفاده کند، امیدوارم مردم بار دیگر با وحدت و همدلی توطئه‌های دشمنان جمهوری اسلامی را به یاس تبدیل کنند.
وی با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس، اظهار کرد: این لایحه نیازمند شفافیت و دقت است با توجه به قرار گرفتن کشور در جنگ اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها، بودجه‌ی امسال اهمیت خاصی دارد، میزان تحقق درآمدهای نفتی یکی‌از چالش‌های سال آینده محسوب می‌شود، شرایط تحریمی‌نشان می‌دهد که دولت نمی‌تواند روی درآمدهای نفتی به صورت حداکثری حساب کند به ویژه با توجه به این‌که کشورهای اروپایی به تعهدات خود در ذیل برجام عمل نکرده و راهکاری که ایران بتواند نفت خام خود را به فروش برساند، ارائه نکردند، بعید است که اروپایی‌های کاری در این زمینه انجام دهد.
امام جمعه تبریز افزود:  دولت نمی‌تواند روی فروش نفت به طور حداکثری حساب باز کند، نمایندگان مجلس باید دقت بیشتری در بررسی بودجه انجام دهند در غیر اینصورت امکان دارد مشکلات ناشی از نبود منابع درآمدی گریبانگیر کشور شده و دست دولت را برای پرداخت و عدم پرداخت به بخش‌های مختلف کشور باز کند.
وی با اشاره به مسائل زیست محیطی استان، اظهار کرد: توسعه‌ی فضای سبز یکی از راهکارهای موثر برای مقابله با عوامل آلودگی‌های صنعتی، پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها و سایر مشکلات زیست محیطی است، متاسفانه طی هفته گذشته گزارشات متعددی از قلع و قمع جنگل‌های قره داغ و ارسباران که قلب تپنده‌ی آذربایجان است، ارائه می‌شود، بنده در این رابطه پیگیری ‌های متعددی کردم که طبق این گزارشات سخنان مختلفی مطرح شد، گزارشات مبنی بر این است که گویا درختانی که قطع شده‌اند بیمار یا خشک بوده یا این‌که در باغات شخصی قطع شده و ربطی به جنگل‌های ارسباران ندارد و برخی نیز از انتقال درختان به کارخانجات شمال خبر می‌دهند.
 وی ادامه داد: این موضوع نیازمند توجه بسیار ویژه‌‌ی مسئولان است، از مسئولان می‌خواهم این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند؛ همه باید از این سرمایه حفاظت و حراست کنیم.
حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بخش نامه‌ای مبنی بر جلوگیری از قطع فعلی درختان منطقه اعم از درختان بیمار، پیر یا سالم صادر کرده است، پیشنهاد می‌کنم مدیر کل صدا و سیما سریعا گفت‌وگویی با مسئولان منابع طبیعی، محیط زیست و جهاد کشاورزی و عوامل ذی ربط ترتیب داده و مردم را در جریان قطع درختان قرار دهند و از استاندار آدربایجان شرقی خواستار تشکیل کمیته‌ی ویژه برای بررسی این مشکل در استانداری هستم و نتایج آن را برای مردم بیان کنند.
وی ضمن تسلیت رحلت آیت شاهرودی، یادآور شد: این بزرگوار استاد برجسته و چهره درخشان علم و عمل، برادر سه شهید و عالم اخلاق مدار در حوزه‌های علمیه بود، خداوند متعال روح این بزرگوار را شاد کند.
حجت الاسلام آل هاشم ضمن تبریک تولد حضرت عیسی مسیح به مسیحیان و آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی، اظهار کرد: در هیج کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران، اقلیت‌های مذهبی در کنار مسلمانان به صورت مسالمت آمیز زندگی نمی‌کنند و ما افتخار می‌کنیم که تمامی اقلیت‌ها در جمهوری اسلامی به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.
وی با اشاره به سالروز حفاظت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پنجم دی ماه، گفت:  در سایه تلاش‌های موثر سپاه پاسداران، فضای کشور ما امن‌ترین فضا در سطح جهان است و به قهرمانان حوزه حفاظت از هواپیماهای جمهوری اسلامی، خدا قوت می‌گوییم.
امام جمعه تبریز با اشاره به هفتم دی ماه سالروز صدور فرمان تاریخی امام(ره) برای تشکیل نهضت سواد آموزی، بیان کرد: تشکیل نهضت سواد آموزی یکی از یادگارهای با ارزش امام راحل بود و اکنون نیز در زندان‌ها، پادگان‌ها و …دوره‌های نهضت سواد آموزی برگزار شده و افراد بی سواد به برکت این نهضت، باسواد می‌شوند.
وی ضمن قدردانی از برخورد قوه‌ی قضاییه با مفاسد اقتصادی، خاطرنشان کرد: این حرکات موجب جلب اعتماد عمومی می‌شود و مردم قهرمان آذربایجان خواستار تداوم این حرکات انقلابی توسط قوه‌ی قضاییه هستند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به رزمایش سپاه پاسداران ، گفت: این رزمایش موجب ترس و وحشت دشمنان نظام جمهوری اسلامی شده و نوعی پیامی صلح و دوستی برای کشورهای همسایه داشته است، از تمامی نیروهای مسلح و سپاه پاسداران تقدیر و تشکر می‌کنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.