قوانین ترافیکی

آیرال خبر- پویش مردمی “یکشنبه های احترام به قوانین ترافیکی” توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز هر هفته با یک شعار آغازمی شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، مهدی یوسفی معاون حمل و نقل شهردار با اعلام این خبر گفت: ارج نهادن به حقوق اولیه انسان ها به عنوان حقوق بشر و شهروندی از مهم ترین اولویت های قانونگذاری در هر کشور است. حقوق شهروندی، مجموعه امتیازات و برخورداری هایی است که با لحاظ نمودن دو اصل کرامت انسانی و منع تبعیض به شهروندان اعطا می شود.
وی ادامه داد: در معابر شهری مشاهده می‌شود برخی رانندگان بدون توجه به رعایت حقوق دیگران و خطرات ناشی از وقوع تصادف از خطوط تعبیه شده جدا و از خطی به خط دیگر حرکت می کنند که در قوانین راهنمایی و رانندگی ضمن اینکه تخلف محسوب شده و احتمال برخورد را افزایش میدهد، می تواند تأثیر منفی بر انضباط ترافیکی داشته و بر کندی تردد بیفزاید.
یوسفی ضمن اشاره به تهیه و تنظیم تقویم شهروندی عنوان کرد: برای هر ۵۴ هفته سال یک شعار در نظرگرفته شده و هر یکشنبه یک قانون به عنوان شعارهفته انتخاب می شود .
وی گفت: شهروند خوب چه به عنوان راننده و چه به عنوان عابر پیاده، کسی است که در هر شرایطی اعم از بی توجهی رانندگان وعابران دیگر، شرایط جوی و یا وضعیت بد راه همواره به گونه‌ای عمل کند که موقعیتی برای وقوع تصادف به وجود نیاورد و ما از شهروندان درخواست می کنیم که ضمن رعایت و احترام به حقوق شهروندی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به خوبی اجرا کنند.
معاون حمل و نقل شهردار هدف از اجرای طرح “یکشنبه های احترام به قوانین ترافیکی” را  کاهش بی نظمی در تردد معابر شهری دانست و افزود: امیدوارم با اجرای موفق این طرح در تبریز، در پیشگیری از وقوع تصادفات و کاهش آمار حوادث فوتی و جرحی همچون امسال و سال های قبل رتبه های برتر را کسب کنیم و نام تبریز را به عنوان شهری ایمن، سالم و قانونمند در کشور معرفی کنیم   .

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.