دبیری

آیرال خبر- رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز از افزایش قابل توجه بودجه مسائل فرهنگی در سال ۹۸ خبر داده و گفت: با بهره‌گیری از دست ساخته‌های هنرمندان بومی، تبریز در سال آینده چهره هنری به خود می‌گیرد.

به گزارش آیرال خبر، شهرام دبیری در گفتگو با شهریار با اعلام این خبر اظهار داشت: مباحث فرهنگی از چنان اهمیتی برخوردار هستند که باید بیش از اقدامات خدماتی و عمرانی، بودجه برای موضوع های فرهنگی و هنری اختصاص یابد.

دبیری با اشاره به مشکلات عدیده اقتصادی که گریبانگیر هنرمندان و اهالی فرهنگ است، افزود: در چنین شرایطی یکی از وظیفه‌های نهاد شهرداری و شورای شهر حمایت از هنرمندان بومی است.

وی همچنین یادآور شد: در این بین حمایت جدی از سازمان های مردم نهاد(سمن‌ها) و گروههای مردمی در دستور کار کمیسیون فرهنگی و هنری شورای شهر قرار دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز تصریح کرد: شهرداری تبریز بودجه ۹۸ را تقدیم شورا کرده ولی بررسی آن فعلا شروع نشده که طبق برنامه ریزی های انجام یافته در صدد افزایش بودجه مسائل فرهنگی و هنری و حمایت از سمن‌ها در استای حمایت از هنرمندان و فعالان اجتماعی هستیم.

دبیری تاکید کرد: در همین راستا جلسات متعددی با انجمن های مختلف هنری برگزار شده و آنها را به عنوان بازوی کارشناسی شورا پذیرفته ایم که از اظهار از نظرهای کارشناسانه این فعالان هنری استفاده کنیم.

وی یادآور شد: مقرر شده هر نوع برنامه‌ریزی در خصوص المان‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر با مشورت و نظر کارشناسی و تخصصی این سمن‌ها باشد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.