دستفروشان

آیرال خبر- معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۸ تبریز از اجرایی شدن فاز دوم ساماندهی دستفروشان خیابان جمهوری تبریز خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، یدالله ابراهیم پور در گفتگو با برنامه رادیویی «شهریمیز» گفت: روزانه ۴۰۰هزار نفر در منطقه بازار تبریز رفت و آمد و تجارت می کنند و به همین خاطر این منطقه مشکلات خاص خود را دارد.

وی درباره دستفروش‌های این منطقه و معضل سد معبر، اظهار کرد: فاز اول برنامه‌هایمان در این مورد این بود که میوه‌فروشان مستقر در راسته‌کوچه را با کمک سازمان میادین به زمین سابق یک خیریه منتفل کردیم.

ابراهیم‌پور تشریح کرد: با انجام این جابه‌جایی، حدود ۱۴۰غرفه در محل جدید برپا شد و ۴۰۰نفر هم‌اکنون مشغول به کار هستند.

وی درباره دستفروشان خیابان جمهوری بیان کرد: در نظر داریم فاز دوم ساماندهی دستفروشان را در خیابان جمهوری انجام بدهیم و برای جابه‌جایی آن‌ها با چند مالک خصوصی زمین صحبت کرده‌ایم که به محض رسیدن به توافق، فاز دوم را عملیاتی می‌کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۸تبریز همچنین درخصوص بازار سرپوشیده تبریز بیان کرد: شهرداری تبریز توجه ویژه‌ای به بازار بزرگ تبریز دارد و سعی می‌کنیم از نظر خدمات شهری، اقدامات شایسته‌ای انجام دهیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در بازار بزرگ تبریز وجود باکس‌های زباله است که به دلیل کوچک بودن معابر نمی‌توانیم باکس‌های زباله را در همه جای بازار قرار بدهیم اما در معبرهای فرعی باکس زباله گذاشته‌ایم و در کنار این، تعدادی پاکبان به صورت سیار زباله‌های موجود در سطح بازار سرپوشیده را به صورت مداوم جمع‌آوری می‌کنند.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه ماهانه جلساتی با حضور اعضای هیئت امنا بازار تبریز و شهرداری منطقه ۸ برگزار می‌شود، گفت: با اجرای طرح «گوزل تبریزیم» در بازار سرپوشیده تبریز تابلوهای اضافی، موانع فیزیکی در دیواره‌ها و سقف بازار ساماندهی به نحو احسن پاک‌سازی شد.

وی در پایان با بیان اینکه بارش برف و باران مشکلی اساسی در منطقه بازار تبریز ایجاد نمی‌کند، گفت: با همسطح‌سازی کانال‌ها، در بارش‌های اخیر هیچ مشکلی گزارش نشد و علاوه بر  این ۶۲هزار لیتر محلول در روز بارش برف در تبریز به صورت شبانه توسط نیروهای خدمات شهری منقه ۸ استفاده شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.