در کارنامه سرمربی جدید تراکتورسازی سابقه قهرمانی های متعدد با تیم های باشگاهی دیده می شود.

به گزارش آیرال خبر، جرج لیکنز مربی ۶۹ ساله بلژیکی پس از توافق با مالک باشگاه تراکتورسازی به عنوان سرمربی جدید نماینده تبریز در رقابت های لیگ برتر انتخاب شد.

او در سال های دور سابقه بازی در تیم هایی از جمله دیزل بلژیک، کلوب بروژ و سینت نیکلاس بلژیک را داشته و سه بازی برای تیم ملی بلژیک انجام داده است. لیکنز سابقه بازی در فینال لیگ قهرمانان اروپا با تیم کلوب بروژ بلژیک را دارد که با نتیجه یک بر صفر مقابل لیورپول تن به شکست دادند.

در سوابقش سرمربیگری در تیم های متعدد دیده می شود که می توان به سرمربیگری در تیم های ملی بلژیک (دو مقطع)، تونس، الجزایر (دو مقطع)، مجارستان و همچنین تیم های باشگاهی کلوب بروژ بلژیک، ترابزون اسپور ترکیه، سیرکل بروژ بلژیک، اندرلشت بلژیک، رویال شارلوا بلژیک، رودا هلند، الهلال عربستان و در نهایت ستاره ساحلی تونس اشاره کرد.

تیم ملی بلژیک در اولین حضور این سرمربی توانست به جام جهانی سال ۱۹۹۸ صعود کند و در دومین بار نیز در سال ۲۰۱۰ زمانی که تیم ملی بلژیک در بدترین دوران تاریخ خود به سر می‌برد و در رنکینگ جهانی فیفا رتبه حدود ۶۰ را داشت، عهده‌دار هدایت این تیم شد و با دعوت از بازیکنانی مانند وینسنت کمپانی، ادن هازارد، لوکاکو، کورتوا، نایگولن و دیبروین تیمی تشکیل داد که در آن مقطع رنکینگ تیم‌ملی بلژیک را تا رده ۱۸ جهان ارتقا داده و دو سال بعد یعنی سال ۲۰۱۲ از تیم ملی کشورش جدا شد.

در رده باشگاهی نیز او سابقه قهرمانی با تیم کلوب بروژ در لیگ کشور بلژیک و کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی و سوپرکاپ ترکیه با ترابزون اسپور، قهرمانی جام حذفی بلژیک با تیم سیرکل بروژ، سوپرکاپ بلژیک با تیم اندرلشت دارد.

به نظر می رسد اصلی ترین عامل انتخاب مربی برای حضور در تبریز قهرمانی های متعدد با تیم های ملی و باشگاهی بوده است ولی باید منتظر ماند و دید که آیا وی در تراکتور سازی نیز با بازیکنان نامدارش به موفقیت خواهد رسید؟

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.