پارک

آیرال خبر- مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز گفت: از ابتدای امسال موضوعی‌شدن پارک‌های موجود و هدفمندشدن برخی از پارک‌هایی که در آینده احداث می‌شود، در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، علی مدبر با اعلام این مطلب افزود: در این راستا بررسی پارکهای موجود انجام و به این نتیجه رسیدیم که برخی از پارک‌ها به کودکان اختصاص یابد.

مدبّر اضافه کرد: در احداث پارک‌های جدید، پارک‌های آموزشی مورد نظر است تا برخی از موضوعات مثل علوم، ریاضیات و فیزیک به گروه‌های سنی کودکان تا بزرگسال آموزش داده شود.

وی اظهارکرد: کودک با طبیعت مأنوس است، اما امروزه در جوامع شهری و زندگی آپارتمان‌ نشینی، کودکان کمتر در فضاهای طبیعت شهری حضور دارند، بنابراین بهتر است در کنار آپارتمان‌ها و فضاهای شهری، مکانی ایجاد شود تا کودکان طبیعت را لمس کنند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز تصریح کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که کودکان علاقه بسیاری به کاشت گل و گیاه دارند و با حیوانات نیز مانوس هستند، بنابراین با توجه به این موارد می‌توانیم حضور آنها را در مشارکت‌های جمعی افزایش دهیم.

مدبر در ادامه اظهار کرد: در این راستا پارک‌های مورد نظر شناسایی شده و در حال رایزنی با مناطق دهگانه هستیم تا پارک‌های شهر را هدفمند کرده و آنها را به پارک‌های موضوعی اختصاص داده و پارک‌های جدید را هدفمند احداث کنیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز با بیان اینکه بسیاری از ایده‌ها در قالب این طرح اجرایی شده و میشود، اظهار امیدواری کرد: مدیران مناطق هماهنگی لازم را با سازمان پارک‌ها داشته باشند و از ایده‌ها و طرحهای سازمان استقبال کنند تا در تمام مناطق شاهد فضاهای دوستدار کودک باشیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.