عزتی

آیرال خبر- معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: در این شرایط اقتصادی نباید از دولت و یا شهرداری انتظار داشت که تمام هزینه را آنها تقبل کنند، ما باید شرایطی را فراهم کنیم که خود مردم برای بازآفرینی شهری  اقدام کنند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمد عزتی در حاشیه نخستین نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با بیان اینکه یک سوم مساحت شهر تبریز مشمول بازآفرینی شهری است، اظهار داشت: در حالت کلی، بافت فرسوده، حاشیه نشین، روستایی، تاریخی و مسئله دار مشمول سند بازآفرینی هستند.

وی یکی از اقدامات مهم شهرداری تبریز را تعیین تکلیف این بافت ها دانست و افزود: سال ها بافت حاشیه نشین با عناوینی مانند جنگل کاری یا آموزشی معرفی می شد در حالی که مردم در این بافت ها زندگی می کردند.

عزتی ادامه داد: شهرداری تلاش بسیاری جهت صدور پروانه در این مناطق انجام داده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز یادآور شد: به غیر از ۵۰ هکتار از مناطق پرخطر مانند حریم اتوبان پاسداران، در بقیه مناطق شهر، شهرداری می تواند پروانه صادر کند.

عزتی افزود: نزدیک ۱۵ طرح موضعی و موضوعی در شهرداری برای مناطق مختلف شهر کار شده و بر اساس آنها در تمام این مناطق پروانه صادر می شود.

به گفته وی، در راستای سهولت شهروندان برای اقدام به نوسازی و بازآفرینی شهری، شهرداری تبریز در تمام بافت های هدف پروانه رایگان صادر می کند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دولت بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال از محل صدور پروانه رایگان به شهرداری بدهکار است، با این حال شهرداری تبریز هنوز هم در این بافت ها پروانه رایگان صادر می کند.

عزتی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه با مصوبه شورای شهر در مناطق فرهنگی برای کاربری های فرهنگی و گردشگری تخفیف اعمال می شود اظهار داشت: در تعرفه سال ۹۸ تسهیلات بیشتری برای این اقدامات پیشنهاد شده است.

وی ورود شهرداری تبریز به بحث ساخت مسکن را اقدامی مهم و تاثیرگذار دانست و ادامه داد: اگر اراضی لازم در اختیار شهرداری قرار بگیرد، سرعت ساخت مسکن توسط شهرداری برای انتقال واحدهایی که امکان نوسازی ندارند مهیا می شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.