حسین زاده.jpg

آیرال خبر- مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تبریز از طلب ۲۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی شهرداری تبریز از قبل اجرای سیاست بازآفرینی استانی دولت خبر داد.

به گزارش شهریار، محمد حسین زاده گفت: دولت بابت اجرای سیاست بازآفرینی شهری مصوب شورای بازآفرینی استانها و ابلاغی سازمان برنامه ریزی و بودجه و شهرسازی، به شهرداری تبریز بدهکار است و تا کنون مبلغی دریافت نکرده ایم.

وی اظهار داشت: بافت فرسوده و حاشیه نشین شهر تبریز مشمول اعمال تخفیف های تشویقی دولت برای صدور پروانه های ساختمانی است و شهرداری نیز با اجرای این طرح، شهروندان را برای احداث چهار طبقه با احتساب پارکینگ (یک پیلوت و سه طبقه مسکونی) معاف کرده است.

حسین زاده یادآور شد: طبق این مصوبه مقرر شد دولت هزینه این پروانه های ساختمانی پرداخت کند ولی تا کنون ریالی پرداخت نکرده است.

وی تصریح کرد: طرح باز آفرینی شهری دولت با هدف احیای بافت های فرسوده و حاشیه نشین شهر های کشور در حال اجراست و تمامی شهرداری های شهرها بزرگ و کوچک کشور مجری این طرح هستند.

حسین زاده صدور پروانه های ساختمانی را یکی از منابع درآمدی شهرداری اعلام کرد و اضافه کرد: تحقق درآمد شهرداری تبریز در این بافت ها منوط به بازپرداخت هزینه پروانه های صادر شده از طرف دولت است.

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تبریز خاطر نشان کرد: اجرای این طرح دولتی مزایایی هم دارد و شهرداری تبریز با صدور پروانه ساخت واحد های تجاری و هتل با تخفیف ۹۰ درصدی، دست سرمایه گذاران برای احیای بلوک های مرکزی شهری مانند (میار میار)، در بافت فرسوده تبریز را باز گذاشته است.

محمد حسین زاده  ادامه داد: در سایر بلوک های بافت فرسوده تبریز نیز با تخفیف ۶۰ درصدی برای شهروندان اقدام به صدور پروانه می کنیم و شهروندان می توانند از این سیاست تشویقی بهره مند شوند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.