تبریز

آیرال خبر- مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز بر لزوم ایجاد ساختارهای اجتماعی در سطح محلات به منظور توانمندسازی اهالی محله تاکید کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمدحسین حسن‌زاده در جلسه هم اندیشی در خصوص نحوه توانمندسازی محلات با اولویت محلات آسیب‌پذیر، اظهار داشت: ایجاد ساختارهای اجتماعی به منظور توانمندسازی شهروندان در محلات کم برخوردار ضروری است.

حسن‌زاده این اقدام را در راستای مدیریت محلات بر اساس نیازها و نظرات مردمی دانسته و گفت: نقش آفرینی اهالی محله و مشارکت آنها می‌تواند برنامه‌های مورد نظر در این خصوص را در مسیری صحیح قرار دهد.

وی با بیان اینکه هماهنگی، همدلی و مدیریت واحد برای تمامی دستگاههای مرتبط در این خصوص ضروری است، افزود: در همین راستا باید از توانمندی‌های شورای معتمدین هر محله برای رفع مشکلات آن محله بهره گرفت.

مدیرکل اداره سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اولویت دهی معیشت خانواده‌ها در تمام برنامه ریزی‌ها، یادآور شد: محله یوسف آباد و محله کوثر شرقی(ترلان دره‌سی) با آسیب های اجتماعی جدی رو به رو هستند که اولویت دهی در مداخلات این دو محله را ضروری می سازد.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در این مداخلات باید جامعه هدف در محلات به درستی شناسایی شده و آموزش‌های لازم شهروندی به آنها ارائه شود.

وی طرح توانمندسازی محلات را طرحی اجتماعی و قابل اجرا در دو مرحله دانسته و گفت: در مرحله نخست این طرح ابتدا  درخواست‌های مردمی آنالیز می‌شود و پس از آن وظایف دستگاهها در جهت رفع مشکلات اهالی مشخص می‌شود.

گفتنی است، طی این جلسه مقرر شد برنامه عملیاتی پیشنهادی در این مورد پس از تایید در استانداری و مشخص شدن وظایف هر دستگاه اجرایی شده و استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی سایر دستگاههای مربوطه را ملزم به حمایت از این طرح کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.