به گزارش آیرال خبر، مراسم اسکار ۲۰۱۹ شب گذشته برگزار شد و برندگان جوایز بخش‌های مختلف مشخص شد.

بهترین فیلم:
کتاب سبز اقتباسی از داستان زندگی تونی واللونگاست، او بعد از بیکار شدن به دلیل تعمیرات در کلوپ محل کارش به مدت ۳ هفته راننده دان شرلی پیانیست سیاهپوستی می‌شود که به جنوب آمریکا سفر می‌کند، جایی که تهدیدهای زیادی برای سیاهپوست‌ها وجود دارد حتی اگر یک پیانیست معروف و تحت حمایت باب کندی باشد.

اسم فیلم اشاره به کتابی دارد که در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی مرجعی برای سیاهپوستان بود که در آن مشخص شده بود که از چه هتل‌ها و رستوران‌هایی می‌توانند استفاده کنند.

فیلم روما داستان یک زن خدمتکار مکزیکی در دهه هفتاد است که قرار است از خلال داستان او با زندگی طبقاتی و شرایط سیاسی جامعه مکزیک در آن مقطع زمانی آشنا می‌شویم.

برنده اسکار: کتاب سبز

پیش‌بینی‌های عصر ایران برای اسکار 2019 محقق شد/ فقط یک اختلاف

بهترین کارگردانی:
در این بخش رقابت بین آلفونسو کوارون (روما) و پاوو پاولیکوفسکی (جنگ سرد) است که اتفاقا هر دو فیلم هم به شکل سیاه و سفید ساخته شده‌اند. اتفاقا کارگردان لهستانی فیلم جنگ سرد شاید تنها کسی باشد که با کوارون توانایی رقابت داشته باشد اما با توجه به اینکه کوارون گلدن گلاب را در این بخش گرفته، بردن اسکار هم به نظر قطعی می‌رسد.

برنده اسکار: آلفونسو کوارون (روما)

پیش‌بینی‌های عصر ایران برای اسکار 2019 محقق شد/ فقط یک اختلاف

فیلمنامه غیراقتباسی (اورجینال):
(کتاب سبز) با بردن جایزه گلدن گلوب شانس اول این بخش است اما رقیب بسیار نزدیک به آن فیلم (سوگلی) هم در پشت سر او از شانس زیادی برخوردار است اما به دلیل اینکه قصه کتاب سبز در آمریکا است احتمالا آکادمی به آن تمایل بیشتری خواهد داشت.

برنده اسکار: کتاب سبز
پیش‌بینی‌های عصر ایران برای اسکار 2019 محقق شد/ فقط یک اختلاف

بهترین فیلمنامه اقتباسی:
همچنان در اسکار بحث مبارزه با تبعیض نژادی یا تبعیض جنسیتی از موضوغات مورد علاقه است، امسال ۲ فیلم (بلکککلنزمن) و (اگر خیابان بیل به حرف بیاید) به این مسئله پرداخته است و هر دو هم شانس بردن جایزه این بخش هستند، اگرچه فیلم (می توانی مرا ببخشی؟) از انجمن نویسندگان آمریکا جایزه را به دست آورد اما بیشترین شانس را فیلمنامه (بلکککلنزمن) دارد که داستان یک پلیس سیاهپوست است که توانست در نیروی پلیس کلرادو استخدام شود و با پشتکاری که از خود نشان داد وارد دپارتمان کارآگاهی نیروی پلیس کلرادو شود.

برنده اسکار: اسپایک لی، دیوید رابینویتز، چارلی واچل و کوین ویلموت (بلکککلنزمن)

پیش‌بینی‌های عصر ایران برای اسکار 2019 محقق شد/ فقط یک اختلاف

بهترین بازیگر نقش اول زن:
در این رشته هم رقابت اصلی بین الیویا کلمن (سوگلی) و گلن کلوز (همسر) است اگرچه کفه ترازو گلن کلوز سنگین‌تر است، داستان فیلم همسر درباره مردی است که قرار است به استکهلم رفته و جایزه نوبل ادبیات بگیرد در این سفر همسر مرد هم که او را همراهی می‌کند و در طول مسیر به انتخاب‌هایی که به عنوان همسر مرد داشته است فکر می‌کند. فیلم اقتباسی از رمانی به همین اسم است.

الیویا کلمن در فیلم سوگولی نقش ملکه «آن» را بازی می‌کند، اولین ملکه‌ انگلستان که اسکاتلند را به خاک انگلستان اضافه کرد، “سوگلی” تولید مشترک بریتانیا، ایرلند و آمریکاست. داستان فیلم در اوایل قرن هجدهم در دوران جنگ بین انگلستان و فرانسه روی می‌دهد و درباره رقابت دو عضو فامیل ملکه آن است که هر دو می‌کوشند سوگلی دربار باشند. کلمن در فیلم نقش ملکه آن را بازی می‌کند که مبتلا به نقرس است و تنها گاهی‌اوقات از تخت‌خواب خود بلند می‌شود و با صندلی چرخدار در قصر می‌گردد. چهره‌ای از او نشان می‌دهد که چندان مقتدر هم نیست. الیویا کولمن در بریتانیا بسیار محبوب است و جایزه بفتا و گلدن گلوب در بخش در فیلم کمدی یا موزیکال را بده است اما از آن طرف گلن کلوز هم در گلدن گلوب جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی در فیلم درام را دریافت کرده است.

برنده اسکار: اولیویا کولمن (سوگُلی)

پیش‌بینی‌های عصر ایران برای اسکار 2019 محقق شد/ فقط یک اختلاف

بهترین بازیگر نقش اول مرد:
«رامی مالک» تمام جوایز مختلف برای بهترین بازیگر نقش اول را درو کرده است تنها رقیب او «کریستین بیل» است که نقش دیک چنی را در فیلم (معاون) بازی کرده است. رامی مالک در نقش «فردی مرکوری» یکی از موسسین گروه راک کوئین به ایفای نقش پرداخته است. اگرچه اسکار همیشه به نقش‌های سیاستمداران روی خوش نشان داده است اما با
توجه به موفقیت مطلق رامی مالک در کسب جوایز بعید است که کریستین بیل بتواند اسکار را بگیرد.

برنده اسکار: رامی مالک برای فیلم بوهیمین راپسودی (حماسه کولی)

پیش‌بینی‌های عصر ایران برای اسکار 2019 محقق شد/ فقط یک اختلاف

بهترین بازیگر نقش مکمل زن:
در این بخش رجینا کینگ (اگر خیابان بیل به حرف بیاید) و ریچل وایس (سوگلی) بیشتر از دیگران به چشم آمده‌اند، فیلم آخر بری جنکینز (برنده اسکار با فیلم مهتاب) باز در باره تبعیض نژادی و در محله هارلم نیویورک اتفاق می‌افتد. رجینا کینگ نقش زنی را بازی می‌کند که نامزدش بی گناه و به جرم ناکرده بازداشت شده است و همزمان متوجه می‌شود که باردار است. او در این نقش بازی قابل توجه‌ای ارائه داده است و جایزه گلدن گلاب را هم برد در پله بعدی با فاصله از او ریچل وایس (سوگلی) است که نقش لیدی سارا یا لیدی مالبرو را دارد که دوست مورد اعتماد ملکه «آن» است که تقریبا اداره کل کشور را در اختیار دارد.

برنده اسکار: رجینا کینگ برای فیلم (اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند)

پیش‌بینی‌های عصر ایران برای اسکار 2019 محقق شد/ فقط یک اختلاف

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:
ماهرشالا علی در فیلم (کتاب سبز) نقش یک پیانیست سیاه‌پوست در دهه ۱۹۶۰ را بازی می‌کند که راهی یک تور کنسرت در جنوب آمریکا می‌شود. علی در این فیلم تنهایی یک پیانیست بزرگ را درخشان بازی کرده است و با وجود حضور سم راکول(معاون) و ریچارد ای گرانت (می توانی مرا ببخشی؟) بعید است که آنها جایزه را بگیرند و بالاترین احتمال بردن اسکار همان ماهرشالا علی است.

برنده اسکار: ماهرشالا علی (کتاب سبز)

پیش‌بینی‌های عصر ایران برای اسکار 2019 محقق شد/ فقط یک اختلاف

بهترین فیلم غیر انگلیسی (خارجی زبان):
با توجه به اتفاقات و کسب جوایز مختلف قطعا «روما» شانس اول برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان خواهد بود همان گونه که گلدن گلوب را برد، شانس بعدی را می‌توان «جنگ سرد» لهستان دانست.

برنده اسکار: روما (مکزیک)

پیش‌بینی‌های عصر ایران برای اسکار 2019 محقق شد/ فقط یک اختلاف

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.