شهردار تبریز

آیرال خبر- شهردار تبریز گفت: زیرساخت های هوشمند سازی در شهرداری تبریز آماده شده است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر صبح امروز در جلسه شورای شهر تبریز با اشاره به نگاه ویژه شهرداری تبریز به بحث هوشمند سازی اظهار داشت: زیرساخت ها در این خصوص آماده شده و شهرداری منطقه ۹ نیز به عنوان پایلوت برای انجام خدمات هوشمند شهری در تبریز انتخاب شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید شهروندان توانایی گرفتن خدمات مختلف را از طریق هوشمند سازی امور داشته باشند، ادامه داد: انجام برخی خدمات در شهرداری به نظر چند سازمان دیگر نیز بستگی دارد که متاسفانه برخی از این سازمان ها همکاری لازم را ندارند و باید همه نهادها و ادارات در راستای هوشمندسازی تلاش و همت داشته باشند.

شهردار تبریز سپس به موضوع خرید اتوبوس توسط شهرداری تبریز نیز اشاره کرد و گفت: شورای شهر به شهرداری در سال ٩٧ مجوز خرید اتوبوس را داده ولی هنوز دولت مجوزهای لازم را صادر نکرده است؛ تا زمانی که دولت مجوز خرید اتوبوس از تولید کنندگان داخلی را صادر نکرده امکان خرید اتوبوس وجود ندارد.

شهین باهر سپس افزود: پس از فروش ٢٠٠ میلیارد تومان عقود اسلامی در کمیسیون های شورا درباره نحوه خرید اتوبوس بحث خواهیم کرد. البته دو شرکت تولید کننده اتوبوس سه سال است که تعهدات خود را در قبال شهرداری انجام نداده اند.

وی همچنین به موضوع مناسب سازی شهری برای معلولان نیز اشاره کرد و افزود: شهرداری تبریز به اندازه ای که بودجه ٩٧ اجازه می ‌داد برای مناسب سازی فضای شهری اقدام کرده است. به عنوان مثال در مسیرگشایی خیابان ارتش خط ویژه ای برای تردد نابینایان در نظر گرفته شده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.