آیرال خبر- محسن فروزان یکی از پرحاشیه ترین دروازه بانان تاریخ لیگ برتر است که در ادوار مختلف به یکی از سیبل های اصلی شایعات تبدیل شده است!

این دروازه بان شمالی که امسال پیراهن خوشرنگ تراکتورسازی را بر تن کرده، فصل نسبتا درخشان و بی حاشیه ای را داشت سپری می کرد که به ناگهان تبدیل به یکی از سوژه های داغ فوتبال شد. جایی که با دریافت دو گل بچه گانه از تیم شمالی سپیدرود، از جایگاه قارتال(عقاب) به جایگاه یک متهم سقوط کرد!

این عملکرد ضعیف آنچنان شبهه برانگیز بود که مالک باشگاه ساعتی پس از پایان بازی این بازیکن را در اختیار کمیته ی اخلاق باشگاه قرار داد تا حقایق پشت پرده روشن شود!

این درست که همه ی دروازه بانان دنیا می توانند چنین اشتباهات مرگباری داشته باشند ولی چرا داستان فروزان این قدر متفاوت است؟!

با نگاهی گذرا به اشتباهات دروازه بان های معروف جهان می توان بیشتر با این قضیه آشنا شد: در جام‌جهانی ۱۹۹۰ رنه هیگوئیتا دروازه بان جنجالی و معروف  کلمبیا که با ضربه ی عقربش شهرتی افسانه ای یافته بود، هوس کرد روژه میلا ستاره کامرون را دریبل بزند اما میلا توپ او را گرفت و آن را به گل تبدیل کرد تا کلمبیا از دور مسابقات حذف شود. در جام جهانی ۲۰۰۲ دیوید سیمن دروازه‌بان با تجربه انگلیس با یک اشتباه محاسباتی از دروازه خارج شد تا توپ ارسالی رونالدینهوی بزریلی در قعر دروازه اش بنشیند. در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ هم در حالیکه فرانسه از کرواسی پیش بود، هوگو لوریس دروازه‌بان آنها توپ را به پایماریو مانژوکیچ کوبید تا یکی از مضحک‌ترین و بچه گانه ترین گل‌های تاریخ جام‌های‌جهانی به ثمر برسد و در لیگ‌برتر فوتبال ایران هم مهدی رحمتی در دربی مقابل مهرزاد معدنچیگلی چنین بد خورد هم سوشا مکانی از پاس به عقب محسن بنگر، هم فرزین گروسیان دروازه‌بان تراکتورسازی مقابل پیکان یکی از عجیب‌ترین گل‌ها را وارد دروازه خودش کرد. اما داستان فروزان کمی متفاوت تر از آنهاست!

چرا؟ شاید به دو دلیل عمده!

اول- فصل گذشته نیز که این دروازه‌بان از چارچوب پارس جم دفاع می کرد و این تیم در کورس قهرمانی قرار داشت، وقتی تیمش در خانه صاحب یک ضربه پنالتی شد، آن را به تیر دروازه علیرضا بیرانوند پرسپولیس کوبید و در دقیقه آخر پرسپولیس با گل شایان مصلح پیروز شد تا پارس جم از گردونه قهرمانی کنار رود و پرسپولیس عملا صاحب جام شود و حالا درست وقتی که پرسپولیس، تراکتورسازی را به عنوان جدی ترین و نزدیک ترین رقیبش پشت سرش حس می‌کرد با دو اشتباه مرگبار هدیه بزرگی به پرسپولیس داد و عملا تراکتور را از گردونه مدعیان قهرمانی حذف کرد!

مگر اینکه اتفاقاتی معجزه آسا رخ دهد و فاصله ی ۵ امتیازی پرشور ها با سرخ های پایتخت جبران شود! و این ها همه در حالی روی می دهد که فروزان با پرسپولیسی ها کرکری دارد و برایشان کری می خواند!

حال برای هواداران این سوال پیش آمده که چرا فقط در مقابل پرسپولیس چنین اشتباهاتی رخ می دهد؟!

دوم- فعالیت همسر وی در زمینه ی سایت های پیش بینی این شائبه را در اذهان هواداران بوجود آورده است که عملکرد ضعیف و بچه گانه وی بخاطر تحقق پیش بینی همسرش در این سایت ها رقم خورده تا مبالغی میلیاردی برنده شوند! اتهامی که می تواند پروسه ای طولانی برای رد یا اثباتش را طی کند

باشگاه تراکتورسازی و کمیته ی اخلاق این باشگاه وظیفه ای سنگین برعهده دارند تا با بررسی و کارهای کارشناسی حقایق پشت پرده را عیان سازند تا یا از این دروزاه بان جوان دلجویی شود و اتهامات رفع شود یا ….

البته مشکل اصلی آنجاست که آیا کمیته ی اخلاق باشگاه دارای چنین قدرت و تخصصی ست که در این حوزه بتواند نقش خود را ایفا کند و مو را از ماست بیرون بکشد؟ کاش مالک باشگاه کمیته ای حقیقت یاب را مامور این پرونده سازد تا حقی از کسی ضایع نشود.

عادل جعفرموحد

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.