دبیری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز بر ضرورت اجرای طرح «سنجش عدالت در سلامت» در تبریز اشاره کرده و گفت: برنامه ریزی‌ برای عملیاتی شدن هر چه سریع‌تر این طرح باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار و امور ارتباطات اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز، شهرام دبیری در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز که به میزبانی اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: طرح سنجش عدالت در سلامت با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء شاخصه های سلامت بین شهروندان در محلات مختلف تبریز اجرایی می شود.

وی افزود: طی این طرح کالبد فیزیکی محله و عواملی که سلامت شهروندان آن منطقه را تامین یا تهدید می کند مطالعه و این مطالعه منجر به مداخلاتی هدفمند می شود. یعنی بر اساس نیازهای آن منطقه و خواسته های شهروندان منطقه، برنامه‌هایی انجام می شود که محتوا و هدف آن سلامت شهروندان محلات است.

دبیری همچنین با تاکید بر اینکه ۱۷ خانه سلامت اداره سلامت شهرداری تبریز باید با حداکثر توان فعال شوند، گفت: این مراکز باید با تمام ظرفیت خود در زمینه مسائل بهداشتی، آموزشی و پیشگیری فعال شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی همکاری و حمایت از سمن ها بسیار حائز اهمیت است که باید برای فعال سازی آنها تلاش کنیم.

دبیری یادآور شد: برای پیشگیری و حل معضلات اجتماعی و فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی می توان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.