آدی بیگ

ایمنی پیش نیاز توسعه پایدار در هر جامعه است و مدیریت نظام‌مند بحران و تامین ایمنی بیشتر در محیط شهری باید به شکل کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش آیرال خبر، اصغر آدی بیگ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز امروز در گفتگو با خبرنگار شهریار با بیان مطلب فوق، گفت: ایمنی پیش نیاز توسعه پایدار در هر جامعه است به همین دلیل  از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت هر سال “هفته ایمنی در حمل و نقل” نامگذاری شده که لازم است در این هفته در خصوص فرهنگ ایمنی، آموزش و پژوهش، نوآوری و فناوری های نوین و الزامات ایمنی در شبکه حمل و نقل و استفاده از تجارب سوانح گذشته برنامه ریزی داشته باشیم و گام های عملی برداریم.

وی ادامه داد: نقش عوامل انسانی در ارتقای ایمنی حمل و نقل بر کسی پوشیده نیست و بر این اساس مدیریت نظام‌مند بحران و تامین ایمنی بیشتر در محیط شهری باید به شکل کارشناسی  مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

آدی بیگ عنوان کرد: کشورهای در حال پیشرفت برای اینکه شهرهایشان را از سیطره اتومبیل ها نجات دهند، فرهنگ حمل و نقل پاک را در میان شهروندان جا انداخته اند.

وی افزود: توسعه پیاده راه ها و استفاده از دوچرخه به جای ماشین، اکنون در کشورهایی که بزرگ ترین تولیدکننده اتومبیل هستند، به یک فرهنگ تبدیل شده است که این امر علاوه بر حمل و نقل پاک، باعث کاهش حوادث و افزایش ایمنی حمل و نقل نیز شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز اظهار داشت: در کنار این اقدامات،  برای هزینه های حمل و نقل عمومی و پیاده راه ها  و جلب رضایت مردم، بخصوص اقشار خاص مانند زنان و کودکان و سالمندان نیز باید پیش بینی های لازم در نظر گرفته شود که در این راستا سازمان ترافیک در برنامه های پیش روی خود با تشکیل کمیته حمل و نقل پاک و آغاز مطالعات مربوط به مسیرهای دوچرخه، تلاش دارد قدم های موثری در این حوزه بردارد .

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.