استاندار آذربایجان شرقی با ابراز اینکه در آغاز دوران مدیریت خود در استانداری دو اولویت اساسی را مد نظر قرار دادیم، گفت: دو اولویت محیط زیست و اشتغال بود که باید تا ۵۰ هزار شغل سالانه ایجاد کنیم.

وی با تاکید براینکه به دنبال اقتصاد بدون نفت هستیم که گردشگری مهمترین حوزه درآمدهای غیرنفتی است، افزود: با گردشگری، آداب و زیست بوم و هنر و فرهنگ خود را عرضه می‌کنیم و فرهنگ غنی خود را به دنیا صادر می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیش از ۱۸۰۰ اثر ملی ثبت شده در استان داریم و باید از این جاذبه‌ها بهره گیری کنیم، گفت: همین ایام نوروز گذشته در مقبره الشعرا زندان هارون الرشید ساخته‌ایم ولی در سعدیه و حافظیه شیراز چه غلغله‌ای بود؟ باید آثار فرهنگی و تاریخی خود را به بهترین نحو به گردشگران معرفی کنیم. آثار خود را قدر بدانیم و معرفی کنیم.

پورمحمدی با ابراز اینکه در آغاز دوران مدیریت خود در استانداری دو اولویت اساسی را مد نظر قرار دادیم، تصریح کرد: دو اولویت محیط زیست و اشتغال بود که خدا به داد ما رسید و از خشک شدن دریاچه ارومیه جلوگیری شد و بخش دوم هم اشتغال است که باید تا ۵۰ هزار شغل سالانه ایجاد کنیم.

وی افزود: هر فرصت شغلی در صنعت و معدن یک میلیارد سرمایه گذاری نیاز دارد ولی در حوزه IT و گردشگری حداقل سرمایه گذاری را نیاز دارد و باید به سمت توجه به این بخش سوق یابیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان خاطراتی از حضور خود در برخی از کشورها و بازدید از آثار تاریخی آنها، تاریخ و تمدن ایران را غیر قابل مقایسه با بسیاری از کشورها دانست و اضافه کرد: بسیاری از آثار تاریخی آنها در برابر آثار تاریخی ما ساختمان کلنگی است. خارجی‌ها بهتر می‌دانند در برابر تمدن ما چیزی ندارند ولی ما خودمان هم توانمندی‌های خود را نشناخته و توانمندی‌های خود را معرفی نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از طریق گردشگری و تعاملات، فرهنگ خود را صادر کنیم افزود: مردم ما در مهمان نوازی، در دنیا پر آوازه هستند که باید این صنعت را گسترش داده و دستاوردهای آن را به خدمت بگیریم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.