آیرال خبر- امام جمعه تبریز گفت: بانوان حافظان خاکریزهای اعتقادی خانواده‌ها هستند و مسئولیت‌پذیری آنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ارزش‌های دینی را در جامعه ما احیا کرد.

به گزارش‌ آیرال خبر و  به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در دیدار بانوان فرهیخته ، مادران شهدای مدافع حرم و مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: مسئولیت پذیری بانوان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارزش‌های دینی را در جامعه احیا کرد.

وی با بیان اینکه نقش و اثرگذاری زنان در جامعه و تربیت جوانان انقلابی ، جهاد در راه خدا است افزود : بانوان کشورمان همواره دوشادوش مردان در عرصه‌های مختلف با الهام از فرهنگ انقلاب اسلامی فعالیت‌های اثر گذاری دارند.

امام جمعه تبریز ادامه داد : انقلاب اسلامی ایران الگوی نوینی از زن را بر اساس آموزه‌های اسلامی ارائه کرده است که در آن بانوان در منزل و خارج از آن به عنوان انسان‌هایی تاثیرگذار مطرح هستند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس گفت : با شروع جنگ، زنان در همان ماه‌های آغازین دفاع مقدس در خطوط مقدم جنگ در چند قدمی دشمن علاوه بر کار امدادی و تشویق رزمندگان، با اسلحه با دشمن می‌جنگیدند.

وی افزود: امروز با توجه به حضور زنان در عرصه‌های مختلف مدیریتی و تربیتی کشور و در ادامه نقش ارزنده آنان در تحکیم بنیان خانواده، تربیت فرزندان صالح و با ایمان، ، می‌توان از آنها به عنوان سرمشق و الگوی زنان جهان یاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان گفت : کشور ما نیازمند یک تحرک است تا از توان و انرژی جوانان متخصص این مرز و بوم در کنار بهره مندی از تجارب پیشکسوتان در میدان عمل استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه مجاهدت و خط شکنی جوانان در همه عرصه‌های علمی ، اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و دفاع از ناموس و خاک پیشران اهداف انقلاب اسلامی است ادامه داد : یکی از ترفندهای دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی نا امید کردن جوانان به آینده است اما جوانان ما با ایمان راسخ به آرمان‌های انقلاب در میدان‌های مختلف نقش آفرینی می‌کنند.

وی داشتن آگاهی سیاسی و بصیرت دینی و همچنین اعتقاد داشتن به استقلال فکری ، فرهنگی و اقتصادی را از ویژگی‌های جوان ایرانی برشمرد و گفت : دشمنان هرچقدر هم با حرکت‌های احمقانه خود تلاش کنند که وحدت ملی ما را مورد حمله قرار دهند باز هم جوانان آگاه و دشمن شناس ایرانی با یکپارچگی نقش‌های آنها را نقش برآب خواهند کرد.

در این دیدار صادق زاده ، مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی و ۲ نفر از فعالان اجتماعی و کارآفرین ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته دیدگاه های خود را در رابطه با مسائل و موضوعات مربوط به حوزه زنان بیان کردند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.