خودروهای کلاسیک

آیرال خبر- شهردار منطقه ۵ تبریز در بازدید از موزه خودروهای کلاسیک این مجموعه را عاملی مهم در رونق یافتن موضوع گردشگری در این منطقه عنوان کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار و امور ارتباطات شهرداری منطقه ۵ تبریز، میرعلی اصغر نساج با بیان این مطلب اظهار داشت: موزه خودروهای کلاسیک و قدیمی برای تمام شهروندان و گردشگران می‌تواند جذابیت داشته باشد.

نساج با بیان اینکه واقع شدن این موزه در حوزه استحفاظی این منطقه می‌تواند در رونق گردشگری موثر باشد گفت: شهرداری منطقه ۵ از رونق یافتن این مجموعه فرهنگی حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از موزه دارانی که با سرمایه شخصی خود اقدام به ایجاد جذابیت هایی در جامعه کرده و در رونق گردشگری نیز گام بر می‌دارند وظیفه مسئولین است و در این راستا برای رونق یافتن موزه خودروهای کلاسیک آماده همکاری هستیم.

همچنین در این بازدید مدیر مجموعه خودروهای کلاسیک نیز اظهار داشت: اولین موزه اتومبیل کلاسیک کشور را به امید جاودانه کردن تبریز به عنوان شهر اولین‌ها تأسیس کرده ایم.

خلیل غفاری با تاکید بر دائمی بودن این مجموعه، افزود: مجموعه شخصی من در سال ۱۳۹۰ با داشتن ۱۷ خودروی کلاسیک و قدیمی در مدل های گوناگون مانند فورد، مرسدس بنز، شورلت و بیوک شورلت، فولکس واگن، دوج و سایر مدل‌ها با دریافت مجوز مجموعه‌ داری از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ دستگاه خودرو در این موزه نگهداری می‌شود، گفت: برخی از خودروهای موجود در این مجموعه، همچون بنز وی. آی. پی به تعداد بسیار محدودی در جهان تولید شده و نمونه حاضر یکی از معدود خودروهای باقی مانده از این مدل است.

به گفته مسئول این مجموعه، تمامی اتومبیل‌های خریداری شده از مالکان اصلی آن‌ها، دارای پیشینه و سابقه است که هریک متعلق به افراد سر شناس  آذربایجان یا سایر  مناطق کشور بوده است.

گفتنی است؛ موزه خودروهای کلاسیک در مسیر تبریز – تهران در سالنی به وسعت ۶۰۰ مترمربع احداث شده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.