عزتی

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور گفت: نزدیک ۳۰ میلیون نفر در ۱۸ کلان‌شهر و بزرگ شهر ایران زندگی می‌کنند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، نشست مشترک کمیسیون شهرسازی و معماری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و مدیران وزارت راه و شهرسازی با تشکیل ۴ کمیته تخصصی و با هدف بررسی مسائل شهرسازی کلانشهرهای کشور برگزار شد.

محمد عزتی در این جلسه گفت: بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، از حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت شهرنشین کشور نزدیک ۳۰ میلیون نفر در ۱۸ کلان‌شهر و بزرگ شهر عضو مجمع شهرداران کلان‌های کشور زندگی می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای کاهش بروکراسی اداری افزود: تحقق بهتر این مهم در گرو همکاری نهادهای مختلف اجرایی و حاکمیتی است که وزن جمعیتی، اقتصادی، فرهنگی و مسائل و مشکلات خاص کلان‌شهرها اقتضا می‌کند، نقش مدیریتی آن‌ها به صورت ویژه در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری حوزه سرزمین مد نظر قرار گیرد.

معاون شهرسازی و معماری کلانشهر تبریز آمادگی این مجمع را جهت هم اندیشی و همکاری با نهادهای مختلف در راستای حل و فصل مشکلات شهروندان در راستای سیاست‌های کلان کشور اعلام داشت.

وی در ادامه افزود: هدف از ایجاد کمیته های تخصصی ضمن تعیین ضوابط و دستورالعمل های مربوطه در این  کلانشهرها  این است که مباحث تخصصی، دستورالعمل ها، طرح ها و بخشنامه ها در این کمیته مشترک بررسی شود و تلاش بر دستیابی به هدف مشترک در خط مشی های شهرسازی ۱۸ کلانشهر کشور است و ضرورت دارد به آرمان مشترکی در خط مشی های شهرسازی برای این کلانشهرها دست یابیم.

عزتی در خاتمه یادآور شد : یکی از پتانسیل های برگزاری این نشست آن است که از پتانسیل معاونت های شهرسازی و معماری کلانشهرها به عنوان نهادهای عمومی اجرا کننده طرح ها، تصمیمات و سیاستگذاری های وزارت راه و شهرسازی برای اجرا و توسعه سیاست های کلی راه و شهرسازی استفاده شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.