مجمع

در یکصد و یکمین نشست مجمع شهردار شهرداران کلانشهرهای ایران موضوعاتی از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، طرح جامع مدیریت شهری، ضرورت فعالیت حداکثری ظرفیت واگن سازی کشور و برابری مزایای کارکنان شهرداری با کارمندان دولت مطرح و بحث و بررسی شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، یکصد و یکمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران صبح امروز  با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، ایرج شهین باهر شهردار تبریز، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز، علی بهارمست شهردار رشت، کریم شفیعی شهردار اراک و عباس امینی زاده شهردار بندرعباس، در ساختمان مرکزی شهرداری تهران برگزار شد.
ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در خصوص موضوعات مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: در این جلسه مباحثی پیرامون لایحه مالیات بر ارزش افزوده و طرح جامع مدیریت شهری مطرح و گزارشی درباره روند بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون های مجلس ارائه شد.
او اعلام کرد: همچنین سناریوهای مختلف برای مقابله با طرح جامع مدیریت شهری مطرح و قرار شد تمامی سناریوهای پیش رو اعمال شود تا جلوی تصویب برخی مواد این طرح گرفته شود.
شهردار تبریز عدم عضویت کارکنان شهرداری ها در هیات امنای دستگاه های ذیربط شهرداری را از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست عنوان کرد که در روند اجرایی دستگاه های مربوط مشکلاتی را موجب شده که مقرر شد برای رفع آن، طرح یک استفساریه برای ایجاد برخی استثناها پیگیری و در درازمدت طرح و یا لایحه ای برای لغو این قانون تدوین شود.
وی یادآور شد: در این جلسه همچنین گزارشی درباره آیین نامه استخدامی شهرداری ها و بحث فوق العاده جذب کارکنان شهرداری مطرح و مصوب شد که در رایزنی با سازمان امور استخدامی، تمامی کاستی ها در این زمینه حل و کارمندان شهرداری از مزایا و خدماتی برابر با کارمندان دولت برخوردار شوند.
شهردار تبریز افزود: همچنین در این جلسه گزارشی درباره وضعیت ناوگان حمل و نقل شهری مطرح و پیشنهاد شد، با توجه به نام گذاری امسال به نام سال «تولید ملی» حداکثر ظرفیت واگن سازی کشور  فعال شود چراکه این اقدام هم در توسعه ناوگان شهری و هم رونق تولید موثر خواهد بود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.