index.jpg

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز گفت: اهدا کنندگان عضو از امروز به طور رایگان کفن و دفن خواهند شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، احد فلاحی در مراسم افتتاح بلوک ویژه قبور اهدا کنندگان عضو که همزمان با ۳۱ اردیبهشت روز اهدای عضو برگزار شد، گفت: برابر مصوبه شورای اسلامی شهر تبریز در سال گذشته و تفاهم نامه شهرداری تبریز و دانشگاه علوم پزشکی این بلوک برای اهدا کنندگان اعضا انتخاب شده است.

او افزود: بعد از این کسانی در اقدامی خداپسندانه اعضای بدن خود را اهدا کنند به صورت رایگان کفن و دفن خواهند شد.

محمدحسین حسن زاده مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز نیز در این مراسم با اشاره به اهتمام ویژه شهرداری تبریز برای مشارکت در برنامه های اجتماعی گفت: شهرداری تبریز در اجرای مسئولیت اجتماعی خود از تمامی سمن های فعال در حوزه سلامت حمایت کرده و در برنامه های آنان مشارکت می کند.

حسن زاده، همکاری با سازمان مردم نهاد اهدای عضو ایرانیان را اقدامی ارزشمند خواند و افزود: امیدواریم همه شهروندان ما افرادی باشند که برای زندگی بخشیدن به دیگران تلاش کنند.

رسول زارع زاده، عضو هیئت مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان نیز با قدردانی از این اقدام شهرداری تبریز گفت: در کشور بیش از ۲۹ هزار نفر در صف دریافت عضو هستند.

او ادامه داد: روزانه در کشور ۷ تا ۱۱ نفر دچار مرگ مغزی می شوند ولی تعداد بسیار محدودی از این تعداد اجازه اهدای عضوشان را به بخش درمان می دهند.

زارع زاده با بیان اینکه نزدیک به ۳۰ درصد درخواست کنندگان اهدای عضو در شمالغرب کشور زندگی می کنند اظهار داشت: امیدواریم شاهد این باشیم که تمام افراد جامعه که جان خود را از دست می دهند، اجازه اهدای عضو را به بخش درمان کشور بدهند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.