تبریز

مدیر فضای سبز سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز از برنامه ریزی برای احداث گلخانه و توسعه نهالستان در نواحی مختلف این تفرجگاه خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، جعفر رنجبرپور با بیان این مطلب اظهار داشت: با تولید انواع گلهای فصلی، دائمی، درختچه ها و کاشت بذر در گلخانه واحد فضای سبز سازمان، گامی موثر در تولید بخشی از نهاده های مورد نیاز تفرجگاه عینالی برداشته شد که در سال نو این روند مدیریت و کاهش هزینه ها در عینالی ادامه دارد.

مدیر فضای سبز سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز افزود: در سال ۹۷ با تولید بیش از ۷۰۰۰ گلدان گل نشائی(گل های ناز صورتی، نازگوشتی، دم عقربی و لاله عباسی) و قلمه زنی ۴۰۰۰ درختچه گز برای اولین بار، همچنین تولید۲۰۰۰ اصله نهال لیلکی و زبان گنجشک با بذرکاری در گلخانه نهالستان این سازمان گامی موثر در بحث خودکفایی و مدیریت هزینه های خرید برداشته شد.

 رنجبرپور با اشاره به برنامه ریزی برای احداث گلخانه و توسعه نهالستان در نواحی مختلف تفرجگاه عینالی افزود: با توجه به اینکه گلخانه موجود در عینالی جوابگوی نیاز واحد فضای سبز نیست، در نظر داریم با توسعه نهالستان حجم تولید نهال های جنگلی مورد نیاز تفرجگاه را از طریق بذر و قلمه زنی افزایش دهیم  که در سال گذشته با همکاری شهرداری های مناطق دیگر و در راستای استفاده از ظرفیت های گلخانه های شهرداری تبریز تعداد ۱۸ هزار گلدان انواع گل ناز جهت نگهداری به گلخانه های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز در سردرود انتقال داده شد که بعد از سپری شدن فصل سرما برای کاشت به عینالی انتقال داده می شوند.

رنجبرپور ادامه داد: از ابتدای سال و در راستای طرح استقبال از بهار با دقت و حساسیت لازم در امر خرید و تولید گلهای فصلی بهاره توانستیم در خریدهای فضای سبز سازمان بطور چشمگیری کاهش هزینه داشتیه باشیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.