یکصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی تبریز

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز گفت: علی رغم کمبود امکانات، اقدام آتش نشانان شهرداری تبریز ارزشمند و ایثارگرانه بود و باید از تلاش آنان قدردانی کنیم.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، عبداله تقی پور با بیان این مطلب گفت: تا زمانی که در محله حادثه قرار نگیریم، زحمات عزیزان آتشنشانان را درک نمی کنیم.

او افزود: اگر امروز انتقادی از نبود تجهیزات در شهرداری می شود دلیلی بر زیر سوال بردن اقدامات آنان نیست و همه می دانیم که آتشنشانان ما برای حفاظت از اموال و جان مردم ایثار گری می کنند.

این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به مصوبه شهید اعلام شدن آتشنشانان اظهار داشت: این مصوبه که به موجب آن آتش نشانانی که در محل حادثه جان خود را از دست می دهند شهید اعلام شوند در همین راستا است که قدردان تلاش و ایثار آتش نشانان باشیم، چرا که کار آتش نشانی یک انجام وظیفه ساده نیست.

تقی پور در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از شهردار تبریز گفت: از اینکه شهردار تبریز از اولین دقایق آتش سوزی تا لحظه آخر در محل حادثه حضور داشته و بر راهبری عملیات نیز نظارت داشت تشکر می کنم.

او گفت: بر اساس استانداردهای جهانی تبریز به ۲۸ ایستگاه آتش نشانی و ۷۶۰ آتش نشان نیاز دارد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز نصب شیرهای هیدرانت در بازار تبریز را اقدامی مهم در جهت افزایش ایمنی در بازار دانست و گفت: این اقدام بسیار ارزشمندی است اما دبی پایین این شیرها باعث شد که در چنین حادثه ای مجبور به پمپاژ آب از فاصله طولانی شویم.

تقی پور با بیان اینکه باید بازار به محل تکفروشی تبدیل شود اظهار داشت: تعدیل مغازه ها به انبار و وجود لوازم قابل اشتعال یکی از تهدیدات در بازار است و باید از این پس از این اقدام جلوگیری شود.

او حادثه پلاسکو را یک درس مهم در ایمنی شهرها خواند و گفت:  باید موضوعات مربوط به حادثه ساختمان پلاسکو بارها بررسی شود و از آن درس گرفته شود چرا که در بسیاری از شهرها از جمله تبریز به دلیل ساخت و ساز عمودی امکان بروز حوادث و تکرار آن وجود دارد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.