یکصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی تبریز

شهرداری تبریز در سه دهه گذشته نقش حیاتی در ورزش شهر و استان داشته و اکنون پیشکسوتان رشته های مختلف نگران آینده ورزش تبریز هستند.

به گزارش آیرال خبر، فریدون بابایی اقدم عضو شورای اسلامی شهر تبریز امروز در حاشیه یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورا در گفتگو با خبرنگار شهریار با اعلام مطلب فوق، گفت: نقش شهرداری تبریز در ورزش این شهر طی سه دهه گذشته موضوع غیر قابل انکاری است و اکنون دغدغه و نگرانی پیشکسوتان باید مدنظر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز بوده و مورد پیگیری قرار گیرد.

وی ادامه داد: البته نظر حجت الاسلام و المسلمین قدوسی مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در این خصوص مساعد است اما باید قبل از هر تصمیمی، نکته نظرات و ایده های پیشکسوتان خیلی از رشته ها از جمله فوتبال، بسکتبال، والیبال و ورزش های رزمی شنیده شده و بررسی شود.

بابایی اقدم عنوان کرد: مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز باید از ظرفیت ها و ارتباطات استانی خود استفاده کند تا در رای هیئت حل اختلاف استان مبنی بر عدم تیمداری شهرداری تبریز تعدیل رخ دهد. حتی اگر محدودیت هایی هم باشد، شهرداری باید نقش کلیدی خود را در حمایت از ورزش شهر و استان ادامه دهد.

وی با بیان اینکه فعالیت در ورزش همگانی و افزایش سرانه فیزیکی ورزشی توسط شهرداری از نظر شورا هیچ ایرادی ندارد، اظهار کرد: سازمان ورزش سال گذشته برنامه های ارزشمند و خوبی را شروع کرده بود و ورزش را به عمق محلات برده بود اما این کار ادامه نیافت. موضوع جذب مربیان ورزشی باید حل شود تا با توان بیشتری در خدمت ورزش شهرمان باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، انجام فعالیت های فرهنگی و ورزشی را جزو وظایف شهرداری ها برشمرد و گفت: اگر شهرداری یک نهاد اجتماعی است، لزوما باید فعالیت های فرهنگی و ورزشی داشته باشد و نباید به این موضوع، نگاه محدود داشته باشد و در چارچوب های مشخصی حرکت کند.

وی افزود: اگر پایبند به چارچوب ها باشیم، باید به خیلی از پروژه هایی که امروز کار می کنیم، مثلا در حوزه میراث فرهنگی نیز نباید ورود کنیم اما ما متولی شهر هستیم و خواسته های شهروندان برای ما از هر چیزی مهم تر است. هرچند که باید به چارچوب های قانونی دقت کنیم تا خدای نکرده مرتکب اقدام غیر قانونی نشویم.

بابایی اقدم یادآور شد: با این حال باید نقش شهرداری در ورزش طی سال های گذشته بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و از طرفی با تعریف چشم اندازی نگرانی اهالی ورزش، رسانه ها و افکار عمومی در این خصوص برطرف شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.