بابایی

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را مهم‌ترین نیازهای شهر خواند و گفت: تشکیل سازمان جدید با مسئولیت یک روحانی باسابقه و فعال، می‌تواند این سه حوزه را به سامان‌ برساند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، فریدون بابایی‌اقدم با حضور در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام‌قدوسی، تاکید کرد که شورای اسلامی شهر، حامی برنامه‌هایی است که نشاط عمومی و آموزش شهروندی را در شهر ارتقا بخشد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، اتفاق مبارکی است که در مجموعه شهرداری روی داده و می‌تواند به افزایش هماهنگی‌های این سه حوزه کمک کند.

بابایی‌اقدم یادآور شد: شهرداری تبریز، در سال‌های اخیر، نقش تعیین‌کننده در پرورش استعدادهای ورزشی و ارتقای سرانه ورزشی شهر تبریز داشته‌است؛ از این رو، توجه به پیشینه ورزش حرفه‌ای در شهرداری و رفع نگرانی‌ پیشکسوتان این حوزه ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر در عین حال تاکید کرد که بومی‌گرایی و مدیریت هزینه‌ها، لازمه تداوم برنامه‌های ورزشی است.

وی به نقش ورزش در توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه‌های موثر ورزشی در سطح محلات کم‌برخوردار، به ویژه برای بانوان ضروری است.

بابایی‌اقدم در ادامه، رویکردهای اجتماعی و فرهنگی سازمان را مورد توجه قرار داد و گفت: اولویت این رویکردها، استمرار آموزش‌های شهروندی است و انتظار می‌رود تدوین کتب آموز شهروندی که از سال پیش آغاز شده، با همت سازمان، در مدارس شهر فراگیر شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز ادامه داد: الگوهای موثری از نحوه دخالت سازمان‌های مردم‌نهاد در بحث‌های مدیریت شهری داریم که می‌تواند در توانمندسازی حاشیه‌نشینان موثر واقع شود.

وی متذکر شد: انتظار می‌رود سازمان، حمایت بیشتری از مربیان آموزشی داشته باشد و با برجسته‌ترکردن نقش این عزیزان، محتوای آموزشی فرهنگسراها را تقویت کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدوسی نیز در این دیدار، با قدردانی از حضور دکتر بابایی‌اقدم، گفت: در جامعه امروز، از یک سو با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، و از سوی دیگر با افت منابع مالی مواجهیم؛ از این رو، در مسیر پیش‌رو، حمایت شورای اسلامی شهر بسیار مغتنم است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به دیدار اخیر خود با تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: سابقه طولانی آشنایی با بسیاری از اصحاب فرهنگ و هنر، یک مزیت دلگرم‌کننده در مسیر اجرایی سازمان است.

وی همچنین درباره رویکردهای ورزشی سازمان تاکید کرد: ورزش همگانی و نشاط عمومی اولویت اصلی سازمان است و در بحث ورزش حرفه‌ای نیز سعی خواهیم کرد با هزینه‌گذاری‌های منطقی، اثرگذار باشیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.