پدافند غیر عامل

طرح آموزش پدافند غیرعامل با مشارکت انجمن علمی پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی، معاونت فرهنگی اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز به طور گسترده برای شهروندان و کارکنان شهرداری تبریز اجرا می‌شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، در جلسه مشترکی با معاونت فرهنگی و رییس انجمن علمی پدافند غیر عامل استان، بر اهمیت تقویت زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در کنار اجرای طرح های گسترده آموزشی تاکید شد.

در این جلسه سه جانبه مقرر شد: طرح جامع آموزش پدافند غیرعامل با هدف افزایش سطح آمادگی شهروندان در مواجهه با بحران های ناشی از وقوع بلایای طبیعی با مشارکت شهرداری تبریز و انجمن علمی پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی اجرا شود.

مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری شهرداری تبریز در این جلسه گفت: سطح آمادگی شهروندان نشان از توانمندی مدیریت واحد شهری در حوزه مواجهه با بحران های طبیعی است.

سید محمد ثابتی در این جلسه با ضروری خواندن افزایش آگاهی عموم شهروندان مخصوصا والدین در قبال فرزندان خود، افزود: طرح گسترده آموزش پدافند غیرعامل برای شهروندان و کارکنان شهرداری تبریز در راستای افزایش آمادگی در مقابله با بحران های احتمالی طبیعی اجرای می شود.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی برای تقویت زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت پدافند غیر عامل توسط شهرداری تبریز طی سال های اخیر صورت گرفته و توانسته ایم وضعیت مطلوبی را به لحاظ آموزش گسترده شهروندی، احداث پارک های چند منظوره، سوله های اسکان موقت و گرمخانه ها داریم.

ثابتی با تاکید بر اجرای طرح های آموزشی صحیح و کاربردی در راستای اهداف مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهر تبریز، تصریح کرد: کارکنان شهرداری تبریز در این طرح به عنوان سفیران پدافند غیر عامل در سطح شهر تلقی می شوند.

همچنین احمد جهانسری رییس انجمن علمی پدافند غیر عامل استان در ادامه این جلسه گفت: داوطلبان می توانند پس از گذراندن این دوره آموزشی و اخذ گواهی مربی گری درجه یک در فرهنگسرا ها و مراکز آموزشی برای شهروندان تدریس کنند.

وی افزود: توجه به اهداف و برنامه های پدافند غیرعامل در کنار افزایش آمادگی شهروندان یکی از مهمترین شاخصه های توسعه یافتگی یک شهر و جامعه است.

جهانسری متذکر شد: تربیت مربیان متخصص با هدف آموزش گسترده برای شهروندان تنها یکی از ویژگی های مدیریت اثربخش پدافند غیر عامل و بحران است و ضرورت دارد در این طرح به مولفه های آموزشی کالبدی، سایبری و زیستی توجه جدی شود.

حسین آذرنیا سرپرست گروه برنامه ریزی بحران و پدافند غیرعامل شهرداری تبریز نیز در این جلسه عنوان کرد: رفع تبعات بحران های احتمالی مستلزم صرف هزینه است و مدیریت واحد پدافند غیرعامل با اجرای گسترده طرح های آموزشی و تربیت مربیان متخصص می تواند این هزینه ها کاهش دهد.

وی ادامه داد: صرف هر هزینه ای در مرحله آموزش، سرمایه گذاری زیرساختی تلقی می شود و می تواند بار مالی هنگفتی را پس از وقوع بحران از دوش شهرداری و مدیران استانی بردارد.

شهرداری تبریز گام های موثری را برای آموزش شهروندی در حوزه های مختلف با مشارکت دستگاه های متولی دیگر برداشته است و ضرورت تخصصی شدن این نوع آموزش ها و تربیت مربیان مجرب بیش از پیش احساس می شود.

کارکنان شهرداری تبریز به مثابه شغل خود یک مربی برای عموم شهروندان محسوب می شوند و به عنوان سفیران مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در راستای این طرح، آموزش های تخصصی را دریافت خواهند کرد.

همکاری و تعامل دستگاه های متولی و در راس آن مدیریت واحد شهری باعث شده تا کلانشهر تبریز زیرساخت های مطلوبی را در اختیار داشته باشد ولی ضرورت دارد با تقویت آن و اجرای آموزش های تخصصی در سطوح ولایه های مختلف جامعه، خانواده ها را با مدیریت واحد پدافند غیرعامل همگام کنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.