نظری

پنجمین همایش تجلیل از فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز و با همکاری برخی از مجموعه‌های خصوصی و نهادهای فرهنگی برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار و امور ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، در این همایش که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و جمعی از اصحاب فرهنگ و فعالان بخش خصوصی برگزار شد، از چهره‌های تاثیرگذار و موفق در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تجلیل به عمل آمد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، که به عنوان مسئول کمیته فرهنگی شورای مرکزی این همایش، حضور داشت، در پیامی، خطاب به مجریان و برگزیدگان این جشنواره، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای در مسیر «رونق تولید» کرده ‌است.

در پیام میکائیل نظری، آمده‌است: جهت‌گیری‌های فرهنگی و اجتماعی، آنجا که با رمز همدلی و هم‌افزایی محقق شود، حاصل، ارتقای شرایط مادی و معنوی زندگی خواهد بود. تجربه نشان داده، پرهیز از جمع‌گرایی، جز اینکه نوع بشر را در جزیره راکد خویش، منزوی خواهد ساخت، ثمری ندارد.

در ادامه این پیام، با اشاره به اینکه اقتصاد، رکن اصلی توسعه فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان شده‌است: اقتصاد، شاخصی است که بدون آن، هیچ یک از اهداف تعالی و توسعه افراد، متصور نیست. از این رو، نامگذاری سال ۱۳۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «رونق تولید» راهبرد ارزنده‌ای است که باید در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات فرهنگی، لحاظ شود. معتقدم کیمیای فرهنگ و هنر، به عنوان عنصر بالنده جامعه، این توانایی را دارد که خوداتکایی و ایمان به ظرفیت‌ها و داشته‌های داخلی را به سکوی تحول اقتصادی جامعه امروز بدل کند. هنر، ریشه در اصالت روحانی افراد دارد و بیراه نیست که با انتقال ذات زیبای یگانه هستی‌بخش، دل‌ها را به سمت شکوفایی اراده و ایمان سوق دهد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز بهره‌گیری از توان و تجربه هنرمندان جریان‌ساز و دلسوز را در این راستا ضروری خوانده و تاکید کرده‌است: در این مسیر خطیر، باید تکیه بر تجربه آن‌هایی کرد که پیش از این، آزمون‌های وحدت‌بخش و تعالی‌آفرین را با سربلندی طی کرده‌اند.   هنرمندانی که مخاطب را از انزوای رکود و افسردگی، به شوق امید و تکاپو وا دارند و ظرفیت‌های پنهان اجتماعی را جلا بخشند.

وی برگزاری همایش تجلیل از فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را گامی ارزنده‌ با همین هدف خوانده و عنوان کرده‌است: مهم‌ترین مزیت این همایش، تجمیع سرمایه‌های انسانی در محیطی بانشاط و صمیمی است. سرمایه‌هایی که باید مسیر صحیح برون‌رفت از مشکلات و موانع را برای نسل‌های آتی ترسیم کرده و برای‌مان بیاموزند که آنجا که «عشق به خدمت» باشد، تفاوتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اقتصادی نیست. این عشق است که به شوق هنر، می‌تپد و دل‌ها را به سمت روشنایی و مهربانی هدایت می‌کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.