مرکز دفن پسماند

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از کاشت بیش از ۲۰۰۰ اصله درخت در مرکز دفن مهندسی و بهداشتی پسماندهای شهری تبریز طی سال جاری خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، علیرضا اصغری در حاشیه بازدید از مرکز دفن مهندسی و بهداشتی پسماندهای شهری تبریز به جنگلکاری در این مرکز اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز اقدام به توسعه فضای سبز اطراف این مرکز دفن به وسعت ۵۰ هکتار کرده است و در آینده نیز به وسعت فضای سبز این منطقه افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ هزار اصله درخت در این مرکز کاشته شده است، ادامه داد: امسال نیز ۲ هزار اصله درخت در این منطقه کاشته می شود و در مجموع تعداد درخت های مرکز دفن مهندسی پسماندهای شهرداری تبریز به بیش از ۲۰ هزار اصله می رسد.

اصغری ابراز داشت: هماهنگی های لازم برای سم پاشی، آبیاری و توسعه فضای سبز موجود در این منطقه انجام شده است.

وی به نقش توسعه فضای سبز در مرکز دفن مهندسی پسماندهای شهری تبریز اشاره کرد و گفت: توسعه پایدار شهری، حفظ پاکیزگی هوا، جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای، کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از نفوذ شیرابه ها به آبهای زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش خاک از اهداف درختکاری در این مرکز است چراکه درختان در آب و هوای زباله گاه تبریز تاثیرگذار است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.