فضای سبز

شهرداری منطقه ۲ تبریز یکی از مناطق مهم تبریز در حوزه گردشگری بوده و حفظ و توسعه فضای سبز شهری این منطقه ضروری است که شهرداری منطقه ۲ در راستای بهره مندی مسافران و شهروندان از پارکهای موجود برنامه ریزی همه جانبه ای انجام داده است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، وجود پارکهای بزرگ، همواره مسافران و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند و همین امر، مسئولیت حفظ و توسعه  فضاهای سبز در سطح شهرداری منطقه ۲ تبریز را چند برابر می کند.

همانند دیگر مناطق شهرداری تبریز، شهرداری منطقه ۲ هم از ابتدای سال طرح های حفظ و توسعه فضای سبز را اجرا کرده و بخش های دیگری نیز به تناسب فصل و موقعیت در حال اجرا هستند.

مدیر فضای سبز شهرداری منطقه ۲، در خصوص طرح های اجرا شده از ابتدای  سال ۹۸ می گوید: از ابتدای سال و با آغاز برنامه استقبال از بهار در حوزه فضای سبز، کاشت انواع بوته گل و درخت و درختچه توسط عوامل فضای سبز سازمان وارد فاز اجرایی شد. بدین ترتیب که ۱۴هزار بوته گل بنفشه، ۱۳۰ هزار گلدان از انواع دیگر گلها، و ۴۳ هزار انواع نهال و درختچه  در فضاهای سبز معابر عمومی و پارکها کاشته شده و در کنار آن، ۵ هزار اصله نهال میوه نیز به طور رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

امین خواجوی با اشاره به دیگر اقدامات انجام یافته در حوزه فضای سبز اضافه می کند: دیگر تجهیزات موجود در پارکها، از جمله آبنماها و مبلمان شهری، رنگ آمیزی و مرمت شده اند؛ همچنین هرس درختان و درختچه ها، تعمیر و اصلاح روشنایی پارکها، مرمت کف سازی های پارکها، تجهیز و رفع نواقص سرویس های بهداشتی و وسایل بازی کودکان و اخذ مجوز برای آنها نیز در راس برنامه های شهرداری منطقه ۲ قرار گرفته است.

مدیرفضای سبز شهرداری منطقه ۲ در باره حضور مسافران و تمهیدات اتخاذ شده برای رفاه آنان در پارکهای منطقه نیز اظهار می کند: همه ساله مسافران بسیاری در پارکهای موجود در حوزه شهرداری منطقه ۲ حضور پیدا می کنند؛ از این میان، پارک شمیم پایداری در ورودی شرقی شهر و پارک میهمان در ورودی جنوب شرقی، بیش از همه پذیرای میهمانان هستند و به همین دلیل، تعمیر و رفع نواقص سرویس های بهداشتی و روشنایی های پارکها با جدیت در حال اجرا است.

به گفته خواجوی، با رسیدن تعطیلات تابستانی، پارکها مکان های مناسبی برای گذران اوقات فراغت جوانان و نوجوانان محسوب می شوند و بر این اساس و با هدف گذران مفید اوقات فراغت، خانه های فرهنگ موجود در پارکهای منطقه نیز آغاز به فعالیت کرده اند تا با برگزاری برنامه ها و مسابقات فرهنگی، گامی در جهت بهینه سازی اوقات فراغت نیز برداریم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.