امام جمعه تبریز با تقدیر ‌از رئیس ‌قوه قضائیه ‌در ‌ابلاغ قانون رسیدگی به اموال مسئولان گفت: بعد از انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی امیدی نسبت به قوه قضائیه ایجاد شد.

به گزارش‌ آیرال خبر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌محمدعلی آل‌هاشم در دیدار جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه‌های مختلف استان آغاز هفته قوه قضائیه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این قوه برای عدل و معیار عدالت در جامعه عمل به قانون است.

وی افزود: نهادینه شدن اصل تقوا و بی‌طرفی اقتدار و اعتماد لازمه عملکرد درست قوه قضائیه است و قطع و یقین رکن رکین برقراری امنیت در جامعه است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: مهم‌ترین الزامات تحقق عدالت براساس گام دوم انقلاب تدوین قوانین عادلانه، ایجاد ساختار عادلانه و اصلاح ساختاری منافی عدالت است و قطعاً برای تحقق عدالت نیازمند مجریان عادل و با تقوا هستیم که در قوه قضائیه بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: روحیه مجاهدت و مبارزه لازمه تحقق عدالت است و سرعت بخشی همراه با دقت در رسیدگی به پرونده‌ها، مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی و نظارت قاطع و استفاده از نیروهای انقلابی در دستگاه قضایی می‌تواند در دستیابی به اهداف دستگاه قضایی بسیار مؤثر باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه استفاده از جوانان مؤمن به عنوان موتور محرکه دستگاه قضایی مؤثر خواهد بود افزود‌: خوشبختانه بعد از انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی امیدی نسبت به قوه قضائیه ایجاد شده و تمام اقدامات رئیس جدید قوه قضائیه مخصوصاً در ارتباط با ابلاغ قانون رسیدگی اموال مسئولان مؤثر بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به ششم تیرماه که یادآور حادثه دلخراش و البته حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: در این روز رهبر معظم انقلاب توسط تروریست‌ها ترور شد ولی با معجزه الهی زنده ماند و هدیه‌ای برای مسلمانان شد.

وی همچنین توجه بیشتر و جدی دانشگاهیان استان به موضوع تحقق گام دوم انقلاب را که از منویات مقام معظم رهبری است خواستار شد و تاکید کرد : به فرمایش مقام معظم رهبری، آذربایجان باید در زمینه تحقق گام دوم انقلاب ، همانند موضوعات گذشته کشور، پیشقدم و پیشرو باشد.

گفتنی است در پایان این نشست از ۱۳ استاد نمونه دانشگاه‌های استان تجلیل شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.