افتتاح پیاده راه ارک تبریز

محوطه بنای تاریخی ارک با گلکاری و فضاسازی توسط شهرداری منطقه ۸ تبریز برای بازدید گردشگران و میهمانان آماده شده است.

به گزارش آیرال خبر، رضا پاک نهاد شهردار منطقه ۸ تبریز در گفتگو با خبرنگار شهریار با بیان اینکه دیواره های ارک تبریز توسط بنیاد مصلی احداث شده است، گفت: خوشبختانه امسال با تعامل بی نظیر شهرداری تبریز و بنیاد مصلی و نظر ویژه دکتر آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز، چند درب ورودی از ضلع جنوبی ارک برای بازدید گردشگران در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: توافق و تعامل برای در اختیار قرار دادن درب های ورودی پس از احداث پیاده راه ارک برای اولین بار انجام شده و بازدیدکنندگان می توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ از بنای تاریخی ارک دیدن کنند.

شهردار منطقه ۸ تبریز عنوان کرد: شهرداری تبریز در محوطه ارک با انجام گلکاری، فضا را برای بازدید گردشگران و میهمانان آماده کرده است.

وی با بیان اینکه پیاده راه ارک از نظر فنی و سخت افزاری هم برای پیاده راه و هم سواره راه با دوام است، گفت: پس از اتمام پروژه پیاده راه ارک، از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز پیگیر نقشه پیشنهادی برای مسیر خیابان ارک هستیم و در این خصوص مسیرهای جایگزینی نیز مشخص و معرفی کرده ایم.

پاک نهاد افزود: برای مثال با دو طرفه کردن قسمت هایی از امتداد خیابان شریعتی، ضرورت سواره راه کردن مسیر ارک منتفی می شود و این مسیر صرفا به عنوان پیاده راه مورد استفاده قرار می گیرد. ما منتظر نتیجه مراحل قانونی و نظر کمیته های فنی شورای ترافیک شهرستان هستیم و هر مصوبه ای در خصوص این مسیر را اجرا می کنیم.

وی یادآور شد: پیاده راه ارک بعد از پیاده راه تربیت، اولین نمونه از پیاده راه هسته مرکزی شهر تبریز است که شلوغی و تجاری بودن تربیت را هم ندارد و محیطی آرام دارد.

شهردار منطقه ۸ تبریز در ارتباط با کانکس های مستقر در ورودی پیاده راه ارک از سمت خیابان والمان، گفت: این کانکس ها متعلق به پروژه پارکینگ زیرزمینی سازمان عمران است که البته محل استقرار آن مناسب نیست و برای اینکه منظره پیاده راه ارک از بین نرود، این کانکس ها باید جابجا شده و در محل دیگری قرار گیرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.