تبریزیم

مسئول بهداشت محیط معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز گفت: با همکاری شهروندان می‌توانیم تنوع زیستی تبریز را احیا و کنترل کنیم.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، نیما بهرنگی در برنامه تلویزیونی تبریزیم با بیان اینکه موضوع تنوع زیستی در شهرهای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: با ایجاد مرکز مدیریت حیوانات شهری به دنبال احیای تنوع زیستی تبریز هستیم.

او گفت: یکی از برنامه‌هایی که در این مرکز پیگیری می شود نحوه کنترل جمعیت حیوانات بدون صاحب در سطح شهر است.

بهرنگی با تاکید بر اینکه برای کنترل جمعیت حیوانات باید شهروندان در نحوه مدیریت پسماندهای غذایی با شهرداری همکاری کنند گفت: تلاش داریم با همکاری شهروندان پسماندهای غذایی را مدیریت کنیم تا از حضور این حیوانات در داخل محلات جلوگیری کنیم.

او افزود: شهروندان اگر پسماندهای غذایی را به طور اصولی به همکاران پاکبان تحویل ندهند وضعیت موجود بهبود نمی یابد.

بهرنگی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نحوه زنده گیری حیوانات بدون صاحب در شهر گفت: این حیوانات تا زمان تحویل به مرکز پردیس تحت نظارت شهرداری هستند و پس از آن شهرداری وظیفه ای در قبال این حیوانات ندارد.

این مدیر شهرداری مبارزه با حیوانات ناقل بیماری را از دیگر برنامه های جاری این واحد دانست و گفت: موضوع مبارزه با حیوانات ناقل بیماری از جمله موش‌های فاضلابی در تابستان از اهمیت زیادی برخوردار است.

او ادامه داد: بر همین اساس کلیه کانال‌های موجود در شهر نسبت به طول و عمقی که دارند در مدت زمان مشخص طعمه گذاری و سمپاشی می شوند.

بهرنگی این موش ها را عامل انتقال ۱۴ نوع بیماری به انسان‌ها خواند و خاطرنشان کرد: سم پاشی کانال‌ها به منظور جلوگیری از ورود کنه هایی است که به بدن موش ها می چسبند و پس از مرگ آنها وارد اکوسیستم شده و موجب بیماری های مختلف در انسان ها می شوند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.