رحمتی استانداری

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با حضور در محل اجرای خط یک قطار شهری تبریز از آخرین اقدامات صورت گرفته در این پروژه بزرگ عمرانی بازدید کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، جواد رحمتی در این بازدید از نزدیک در جریان عملیات عمرانی در ایستگاه های میدان کهن، میدان قونقا، گازران، لاله، میدان امام‌حسین علیه السلام، شهید باکری، نور، مسیر مابین ایستگاه ۱۴ تا ۱۸ و پایانه لاله خط یک قطار شهری تبریز قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین ضمن حضور در محل اجرای سازه شمالی ایستگاه ۱۶ (میدان امام حسین علیه السلام) که با توجه به تسهیل فعالیت های اصناف و کسبه منطقه با تغییر روش اجرا به صورت زیرزمینی (دال معکوس) اجرا می شود، قرار گرفت.

در این بازدید مجری طرح خط یک قطار شهری تبریز و حومه گفت: در آغاز این بازدید که از مراحل تکمیلی ایستگاه ۱۲ جهت مسافر گیری انجام شد، معاون محترم عمرانی ضمن بازدید از روند اجرایی و کارهای تکمیلی این ایستگاه در راستای مسافرگیری که در ماه های آتی در اختیار همشهریان قرار می گیرد، در جریان جزئیات فعالیت ها قرار گرفت.

رضا زائر با اشاره به عمده نواقص این ایستگاه به منظور مسافرگیری اظهار کرد: نبود پله برقی یکی از اصلی ترین مشکلات این ایستگاه بود که خوشبختانه سفارش ساخت پله برقی داده شده و در حال حاضر مراحل ساخت در حال انجام است و به محض تحویل و نصب پله برقی ها و آسانسور، این ایستگاه افتتاح شده و مسافرگیری می کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه محدوده سه راه امین نزدیک به ۱۰ سال است که به عنوان کارگاه و شفت پشتیبانی جهت احداث ایستگاه مورد استفاده قرار می گیرد، از این رو اقدامات عایق کاری ایستگاه در حال انجام است و در ماه های آینده نسبت به تحویل به شهرداری جهت بازگشایی خیابان اقدام می شود.

زائر با اشاره به بازدید صورت گرفته از ایستگاه قونقا گفت: این ایستگاه به صورت زیرزمینی است و مراحل اجرایی در حال انجام است. این ایستگاه جهت عبور قطار آماده شده و کارهای تکمیلی و سازه آن در طبقات بالاتر در حال انجام است.

وی ادامه داد: در خصوص ایستگاه گازران نیز مراحل اجرایی این ایستگاه در حال انجام است و در مرحله اتمام سقف اول جهت عبور قطار قرار داریم.

مجری طرح خط یک قطار شهری تبریز و حومه عنوان کرد: اقدامات تکمیلی ایستگاه ۱۸ نیز در حال انجام است و در طی ماه های آتی تکمیل می شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.