امام جمعه موقت تهران گفت: به تعبیر امام عظیم الشان انقلاب، غدیر یک روز نیست‌ بلکه بزرگترین سند برای اثبات ولایت فقیه است.

به گزارش آیرال خبر، آیت الله سید احمد خاتمی در همایش روسا و دبیران شهرستانی بنیاد غدیر آذربایجانشرقی اظهار داشت: در هیچ یک از روزهای سال به اندازه روز غدیر دعوت به شادی نشده است. بیش از ۲۰ مورد از نمادهای شادی در غدیر سفارش شده است. در روز غدیر کشور را باید به سمت شادی و جشن و سرور برود.

وی گفت: نظام ما سمت و جهتش به سمت تقریب مذاهب است البته نباید از یاد ببریم که تقریب مذاهب، ابتکار امام صادق علیه السلام است و غدیر می تواند محور تقریب مذاهب قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: ما امروز درباره ابراز مذهب خودمان تقیه نداریم. از طرفی باور داریم که مکتب تشیع مکتب خرد و منطق است. تشیع را باید خردورزانه مطرح کنیم. دهه امامت و ولایت ظرفی است که باید مظروف تحکیم ولایت در آن ریخته شود. بین تشیع و تقریب کاملا هماهنگی وجود دارد. دهه امامت و ولایت دهه اختلاف نیست.

وی ادامه داد: غدیر را نباید متعلق به گذشته بدانیم. غدیر امروز ولایت فقیه است. به تعبیر امام عظیم الشان غدیر یک روز نیست‌ بلکه بزرگترین سند برای اثبات ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: به برکت حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در تبریز می توان دوران فعلی را دوران طلایی نامید. حوزه های علمیه این شهر نوید بازگشت به دوران علم و فقاهت را می دهد. آذربایجان نشان داده در هر حوزه ای ورود کرده به قله رسیده است. تفسیر المیزان و الغدیر در اوج قرار دارد. پیشینه پر افتخار تبریز قابل احیاست.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.