نیکوخصلت.jpg

عضو شورای شهر تبریز گفت: شهروندان با حضور در همایش‌های ورزشی اعلام می‌کنند که مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برای آنها اهمیت دارد.

به گزارش آیرال خبر به نق از شهریار، سعید نیکوخصلت ظهر جمعه در مراسم پایانی همایش بزرگ دوچرخه‌سواری دهه کرامت اظهار کرد: امروز مردم کشورهای توسعه یافته کارهای خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند و فضایی ایجاد کردند که ترافیک کاهش یافته و کمتر در رفت‌وآمدهای شهری معطل شوند.

وی افزود: در این میان مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک نسبت به ارتقای سیستم حمل و نقل عمومی اهتمام دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر عنوان کرد: در واقع باید مطالبه مردمی وجود داشته باشد تا مسیرهای دوچرخه‌سواری ایجاد شود. استقبال از چنین همایش‌هایی به نوعی مطالبه‌گری است که در آن شهروندان می‌خواهند تا مسیرهای دوچرخه ایجاد شود. یعنی شهروندان با حضور در همایش‌های ورزشی اعلام می‌کنند که مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برای شان اهمیت دارد.

نیکوخصلت ادامه داد: باید خودروی کمتری به مرکز شهر رفت‌وآمد کند. استقبال از همایش های ورزشی باعث می شود که مدیریت شهری با اهتمام و جدیت بیشتری مطالبه ورزش همگانی را پیگیری کند. اگر همه ورزش کنند، سلامتی و نشاط بیشتر می‌شود و این موضوع موجب افزایش توریست هم می‌شود. بدین ترتیب به نوعی می‌توان گفت کسب‌وکار نیز رونق پیدا می‌کند.

وی افزود: ما باید بدانیم که با ورزش هیچ‌کس شکست نمی‌خورد بلکه حضور در این عرصه برد – برد است. کشورهایی که برای محیط‌ زیست شان هزینه می‌کنند، در پایان سال شاهد افزایش توریست هستند که این موضوع نیز موجب افزایش کسب‌وکار می‌شود.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم برای توسعه دوچرخه‌سواری گفت: ما نمی‌توانیم به کسی به صورت مستقیم بگوییم که با دوچرخه رفت‌وآمد کند چرا که خودروها به آن‌ها احترام نمی‌گذارند. متأسفانه مسیر خاصی برای این موضوع وجود ندارد و چراغ دوچرخه یا آموزش‌های راهنمایی و رانندگی مربوط به دوچرخه را نیز نداریم.

وی گفت: استقبال‌های این‌چنینی از همایش‌های دوچرخه‌سواری نشان می‌دهد که اتفاقاتی در این شهر در حال رخ دادن است. امیدوارم تبریز شهری همیشه شاد باشد که قدم اول آن‌هم ورزش است. در هر جای دنیا اگر تحریم هم بشوید اما از بدنتان مراقبت کنید شاد خواهید بود. بنابراین اولین قدم برای پیشرفت، ورزش، شادی و حرکت است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.