امام جمعه تبریز ضرورت جلوگیری از برخی کارهای خرافی در مناسک حج را یادآور‌ شد و گفت‌: به عنوان مثال در زیارت قبرستان بقیع از کارهای خرافی به شدت اجتناب شود‌.

به گزارش آیرال خبر،به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار کارگزاران حج استان با وی اظهار داشت: برائت از مشرکان و دعا برای رفع شر دشمنان از سر مسلمانان و عزت و اقتدار اسلام راهی برای تقویت نظام اسلامی است که با تدبیر و دور اندیشی امام راحل بنیان‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان با ترفندهای مختلف در تلاش هستند تا به اسلام ضربه بزنند خاطر نشان کرد: عملکرد دولت‌های مستکبر خارجی در برابر ملت‌های مسلمان در جای جای دنیا نشان از توطئه‌های آنها برای دنیای اسلام دارد که باید با هوشیاری و آگاهی در برابر آنها ایستاد.

امام جمعه تبریز بیان کرد : اجتماع عظیم مسلمانان در سرزمین وحی نشان از یکرنگی، همدلی و وحدت مسلمانان در برابر مشرکان است که در شهرهای مکه و مدینه به منصه ظهور می‌رسد.

وی اضافه کرد: مناسک حج و اعمال خاص این فریضه معنوی زمینه حضور مسلمانان در کنار خانه خدا ، مسجد پیامبر و دیگر اماکن مقدس در سرزمین وحی است.

آل‌هاشم با بیان اینکه امام راحل با دور‌اندیشی خود باعث شدند مراسم حج دل‌های مسلمانان را به هم نزدیک کند ادامه داد‌: یکی اهداف بزرگ حج ابراهیمی وحدت مسلمانان است که باید تلاش‌های جهادی برای گسترش آن استمرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر انجام فریضه نماز با جماعت در کنار خانه خدا گفت‌: اینکه برخی‌ها در محل اسکان خود و با کاروان اعزامی نماز جماعت اقامه می‌کنند بر‌خلاف منش امام راحل و رهبر معظم انقلاب است و نباید دیگر کارهای حاشیه‌ای به نماز وحدت‌آفرین جماعت با مسلمانان ترجیح داده شود.

امام جمعه تبریز ضرورت جلوگیری از برخی کارهای خرافی در مناسک حج را یادآور‌ شد و گفت: به عنوان مثال در زیارت قبرستان بقیع از کارهای خرافی به شدت اجتناب شود و روحانیان و مدیران کاروان هم با نظارت بر اعمال حجاج ، به رفتارهای آنها برای ارتقای معنویت جهت دهی کنند.

‌آل‌هاشم دوره سفر به سرزمین وحی را فرصتی ارزشمند برای تقویت بنیه‌های اعتقادی دانست و گفت : حج فرصتی برای تمرین سبک زندگی اسلامی است.

مسئولان دفتر حج و زیارت استان هم در این دیدار از عملکرد و برنامه‌های پیش رو برای حجاج آذربایجان شرقی گزارش دادند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.