روز جهانی بدون پلاستیک

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در خصوص ۲۱ تیرماه روز بدون نایلکس گفت: این روز فرصتی مهم برای حفظ محیط زیست است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، علیرضا اصغری در خصوص این روز گفت: هرچه استفاده شهروندان از مواد پلاستیکی و نایلکس کمتر شود آلودگی های زیست محیطی نیز کمتر می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از کیسه های پارچه ای برای خرید ضروری است، ادامه داد: خرید کالاهایی با کمترین پلاستیک، فعالیت های داوطلبانه برای تمیزکردن مناظر طبیعی، رودخانه ها و سواحل از پلاستیک از جمله فعالیت هایی است که می توان با انجام آنها به محیط زیست و طبیعت پیرامون کمک کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه باید برای حفظ طبیعت و کاهش استفاده از نایلکس از خودمان شروع کنیم، گفت: نباید فراموش کرد که درگذشته این کشور، استفاده از پاکت کاغذی و زنبیل جهت حمل میوه و دیگر مواد مرسوم بوده است و حال نیز می‌توان این رسم را تازه کرد تا جایگزین کیسه‌های پلاستیکی شود.

اصغری ابراز داشت: دفن پلاستیک ها به معنای محو شدن یا نابودی مواد سمی انها نیست بلکه آنها را وارد زنجیره غذایی می کند.

وی گفت: شهروندان باید تلاش کنند تا با جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای به‌جای کیسه‌های پلاستیکی فرهنگ کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی را در خود نهادینه کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.