جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز پیوند بیانیه گام دوم انقلاب و شهر پایدار را در همایش ملی “شهرپایدار و گام دوم انقلاب” نشان از بینش ژرف سیاستگزاران و برنامه ریزان این همایش دانست.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، شهرام دبیری با اشاره به محورهای این همایش گفت: همانطور که از عنوان و محورهای این همایش بر می آید، مباحثی همچون مشارکت اجتماعی، حقوق شهروندی، دیپلماسی شهری، خلاقیت و نوآوری و دیگر مسائل و پدیده هایی که مستقیما با موضوع شهر پایدار و توسعه یافته در ارتباطند از دغدغه های اصلی برگزارکنندگان این همایش ملی است.

 وی پیوند دادن این موضوع ارزشمند با بیانیه گام دوم انقلاب، که در آن بر ارزش ها و اهدافی والا چون آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال و عقلانیت و برادری تاکید شده، را در راه توسعه شهری و مواجهه با پدیده های نوین تکنولوژیکی، اجتماعی و فرهنگی خردمندانه توصیف کرد.

 دبیری افزود: در فرآیند ذکر شده و هدف گذاری شده، لزوم بهره گیری مستمر از نظرات تخصصی اساتید و صاحبنظران دانشگاهی بیش از پیش ضروری است.

وی با بیان اینکه این همایش می تواند زمینه ایجاد وضوح بیشتر در کلیات همکاری و پیوند مستمر میان مدیریت شهری و حلقه های تخصصی و دانشگاهی را فراهم کند، گفت: از سوی دیگر در این راستا می توان به تدوین راهبرد و نقشه راهی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب دست یافت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به ابعاد فرهنگی بیانیه گام دوم یادآور شد: همچنان که در بیانیه گام دوم اشاره شده، محصول تلاش چهل ساله ملت ایران، دستیابی به عزت و اقتدار و آزادی و سربلندی در میان کشورهای دنیا بوده و این بدون نگاه انقلابی و عمل جهادی در سایه دیدگاه های فرهنگی انقلاب، میسر نمی شد.

وی همچنین افزود: برای رسیدن به وضعیتی مطلوب، چشم انداز گام دوم فراروی همه قرار گرفته تا با تاسی از آن، علاوه بر رسیدن به قله های رفیع پیشرفت و اقتدار علمی و اقتصادی، بتوان به جایگاه های بهتری در حوزه فرهنگی دست یافت و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را به اقصی نقاط دنیا تسری داد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.