گورستان ستارخان

شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: فضای سبز محله ای با وسعت ۳۵ هزار متر مربع به عنوان یک بوستان شهری در محل آرامستان ستارخان احداث می شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، رسول وظیفه شناس در گفتگو با برنامه رادیویی شهریمیز با بیان این مطلب ظهار داشت: این محدوده فضای سبز با تمام ویژگی هایی که دارد به عنوان اولین پارک گلهای شهر تبریز ساخته شده و در فضای آن بیش از ۴۰ نوع گل کاشته می شود.

او اختلاف موجود بین کسانی که در اقوامشان در این قبرستان دفن شده اند و ساکنان منطقه را اصلی ترین عامل طولانی شدن روند آغاز ساخت این پارک دانست و افزود: شهروندانی که ساکن اطراف این قبرستان هستند از گرد و غبار موجود در منطقه و وجود حشرات موزی گلایه مند بودند.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به اینکه دو گروه هدف در این پروژه وجود دارد اظهار داشت: گروه اول کسانی هستند که امواتشان در این قبرستان است و برای این کار در محل دفن این افراد سنگ های مرمر سفید ۲۰*۳۰ گذاشته می شود. با این کار تلاش می کنیم هیچ قبری از بین نرود و بی احترامی به اموات نشود.

وظیفه شناس ادامه داد: فضای مابین قبور به فضای سبز، چمن و گلکاری اختصاص می یابد.

او گفت: در خصوص مزار شهدا نیز دقیقا با طرحی که بنیاد شهید ارائه می کند، مزار شهدا ساماندهی خواهد شد.

وظیفه شناس، ساکنان این منطقه را دومین گروه هدف پروژه دانست و گفت: با تبدیل وضعیت موجود با احداث این پارک شاهد بهبود وضعیت زیست محیطی منطقه خواهیم شد.

او افزود: خارج از محوطه پارک محل بازی برای کودکان، سرویس بهداشتی و نمازخانه نیز احداث می شود.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: با اجرای کامل این پروژه می توانیم شاهد  ساماندهی چنین قبرستان هایی در سطح استان باشیم.

وظیفه شناس اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این پروژه را ۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در مدت شش ماه این پروژه به اتمام می رسد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.