طرح زوج و فرد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز اجرای طرح زوج و فرد را یک طرح ایده آل در کشور معرفی کرد و آن را متناسب با فرهنگ مردم ایران دانست.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، مهدی یوسفی اظهار کرد: شیوه های مختلفی برای کنترل ترافیک در دنیا وجود دارد که از آن جمله می توان به اعمال بعضی محدودیت ها اشاره کرد که مبتنی بر فرهنگ هر کشوری متفاوت است.
وی با اشاره به سابقه اجرای این طرح در گذشته، ادامه داد: در دو مرحله ای که این طرح در تبریز اجرا شد به رغم اینکه اعمال قانون نمی شد، مردم آن را رعایت می کردند بطوریکه ترافیک در مرکز شهر تا ۲۷ درصد کاهش یافته بود.

رییس کمیته فنی مشترک شورای ترافیک استان با بیان اینکه روزانه سه میلیون و ششصد هزار سفر درون شهری در روز به مرکز شهر انجام می شود، اظهار کرد: به دلیل بالا بودن تعداد خودرو نسبت به معابر و همچنین شرایط مختلف از جمله بافت توریستی مرکز شهر، انجام فعالیت اقتصادی و وجود اغلب ادارات در مرکز شهر، باعث شده که لزوم کنترل ترافیک در هسته مرکزی شهر بیش از پیش احساس شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در تشریح بیشتر این طرح با تاکید بر کارشناسی بودن آن، گفت: در این طرح سعی شده تا جایی که امکان دارد از متضرر شدن شهروندان در هر موقعیت اقتصادی و اجتماعی جلوگیری شود و بر همین اساس نیز زمان اجرای این طرح از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و از ۱۷ تا ۲۰ زمانبندی شده است.

وی محدوده مکانی  طرح را مرکز شهر عنوان کرده و افزود: این محدوده از شرق به خیابان خاقانی، از جنوب خیابان ۱۷ شهریور، از غرب خیابان فلسطین و از شمال چای کنار منتهی می شود.
یوسفی همکاری مردم و ادارات برای اجرای هر چه بهتر این طرح را خواسته خود از شهروندان اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد که با اجرای آن، ضمن  صرفه جویی در وقت و انرژی شاهد کاهش آلودگی هوا و کاهش آلودگی صوتی باشیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با تاکید بر تلاش مسئولان برای ایجاد زیرساخت های حمل و نقل عمومی از مردم خواست استفاده از حمل و نقل عمومی را در سفرهای درون شهری خود در اولویت قرار دهند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.