دوچرخه سواری قراملک

دوچرخه سبک زندگی و وسیله‌ای سالم و کم‌هزینه است که با توجه به شرایط اقتصادی موجود می‌تواند کمک‌حال خانواده‌ها باشد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، بهمن عبدی، سرپرست معاونت ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، در مراسم اختتامیه همایش دوچرخه‌سواری محله قراملک با بیان مطلب فوق، گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با شهرداری منطقه ۶ دست‌به‌دست هم دادند تا با برگزاری همایش دوچرخه‌سواری میهمان محله قراملک باشیم. با برگزاری این همایش تلاش می‌کنیم چند پیام را به همشهریان انتقال دهیم.

وی ادامه داد: در وهله اول می‌خواهیم نشان دهیم که دوچرخه وسیله‌ای برای حمل‌ونقل است و اگر بخواهیم شهر را به فضایی مناسب برای زندگی آیندگان تبدیل کنیم، باید استفاده از دوچرخه را ترویج دهیم. امروز در نقاط مختلف شهر، خیابان‌ها و کوچه‌ها شاهد تردد خودروها هستیم که موجب سلب آسایش می‌شود. باید این فرهنگ را توسعه دهیم که از دوچرخه استفاده کنیم.

عبدی عنوان کرد: پیام دوم نیز این است که این خودروها در خیابان‌ها به تردد دوچرخه‌سواران احترام بگذارند. در مسیر همایش جمعه قراملک همشهریانی که شاهد شرکت حدود ۲۰۰ نفر از شهروندان و هم‌محله‌ای‌های خود در همایش بودند، شور و شعف خاصی داشته و در انتظار رویدادی جدید بودند.

وی افزود: همایش قراملک برنامه اول ما نیست و در راستای توسعه ورزش همگانی، برای ایجاد پیست و ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری تلاش می‌کنیم. در تلاش هستیم تا با هماهنگی‌های لازم، پارکینگ دوچرخه را در مدارس راه‌اندازی کنیم که در این صورت می توانیم شاهد سلامتی بیشتر دانش آموزان و کاهش ترافیک و آلودگی باشیم.

همایش دوچرخه‌سواری محله قراملک با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با شهرداری منطقه ۶ تبریز صبح دیروز جمعه در مسیر میدان ماشین‌سازی تا پارک صنعت برگزار شد. در پایان این همایش به ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان به‌ قیدقرعه جوایز نقدی اهدا شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.