افتتاح موزه فوتبال

شهردار منطقه ۲ تبریز گفت: درصدد ایجاد دپارتمان مستقل موزه ورزش هستیم.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، باقر خوشنواز در آیین افتتاح موزه فوتبال آذربایجان با بیان اینکه فوتبال پدیده ای سحر آمیز است، اظهار داشت: این ورزش توانسته با جذب میلیون ها نفر در سراسر جهان اقشار مختلف مردم را به خود جذب کند.

او با اشاره به قدمت فوتبال در تبریز گفت: ضرورت احداث این موزه در کشور به شدت احساس می شد و بر همین اساس روند ساخت این موزه آغاز شد.

شهردار منطقه ۲ تبریز با بیان اینکه سال ۹۳ موزه فوتبال در محل نامناسبی تاسیس شد ، افزود: این محل مورد اظهار نارضایتی ورزشکاران و گردشگران بود، به همین دلیل ایجاد محل جدید موزه فوتبال در دستور کار قرار گرفت.

خوشنواز ادامه داد: بر این اساس، تصمیم گرفته شد محل  این موزه تغییر کرده و با افزودن به غنا و وسایل آن در محل جدید و در یکی از بهترین فضاهای شهرداری منطقه ۲ برای علاقمندان راه اندازی شود.

خوشنوار در ادامه از تصمیم مدیران شهری  و شورای اسلامی شهر تبریز برای ایجاد دپارتمان مستقل موزه ورزش خبر داد و اظهار داشت: در این دپارتمان رشته های مختلف صاحب مکان های جداگانه موزه ای می شوند.

او با بیان اینکه این موزه در زمینی به مساحت چهارهزار مترمربع و زیربنای دو هزار و ۱۰۰ مترمربعی در سه طبقه شامل اشیاء، اسناد و تصاویر تاریخی از فوتبال تبریز به بهره برداری رسیده، افزود: در این موزه آثار، اسناد و تصاویری از بازیکنان و تیم های فوتبال تبریز، شامل تندیس، اسناد و تصاویر تاریخی، وسایل و لوازم فوتبال، دانستنی هایی در مورد فوتبال تبریز، باشگاه های قدیمی و تصاویری از بزرگان و بنیانگذاران فوتبال تبریز از سال ۱۲۹۶ تاکنون به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است؛ موزه فوتبال آذربایجان، اولین موزه فوتبال کشور همزمان با دومین روز از هفته دولت و نوزدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران در شهرداری منطقه ۲ تبریز افتتاح و راه‌اندازی شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.